Skip to main content

Μετρό: Στις «ράγες» η προκήρυξη για την επέκταση της Γραμμής 2

Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Το έργο της επέκτασης θα έχει μήκος 3,5 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή 3 νέων υπόγειων σταθμών (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος)

Στην προκήρυξη του έργου «Επέκταση Γραμμής 2 Μετρό Αθήνας τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον», προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ, θα προχωρήσει τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών.

Το έργο συνοδεύεται με την επέκταση του αμαξοστάσιου του Ελαιώνα και την προμήθεια συρμών, όπως ορίζεται στην χθεσινή απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ένταξης της συνολικής δαπάνης, ύψους 785 εκατ. ευρώ, στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Πολυτροπική και αστική κινητικότητα.

Βάσει της ίδια απόφασης το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς τα βόρεια στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον θα έχει μήκος 3,5 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή 3 νέων υπόγειων σταθμών (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος), σήραγγα διπλής τροχιάς, επίσταθμο τριπλής τροχιάς μετά τo σταθμό Άγιος Νικόλαος και ενδιάμεσα φρέατα καθώς και την επέκταση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα έκτασης 20 στρεμμάτων. Επίσης, το έργο θα περιλαμβάνει τη προμήθεια 8 συρμών, τη προμήθεια Η/Μ συστημάτων, τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, εργασίες ΟΚΩ, διαχείριση και επίβλεψη, δημοσιότητα και άλλες εργασίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου.

Σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη για την επέκταση του Μετρό προς Ίλιον η διαγωνιστική διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του 2023 και το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.

Ο υφυπουργός συμπλήρωσε ότι τις επόμενες μέρες, θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατ. ευρώ, ενώ αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα των έργων, εκτίμησε πως «όλα θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν στην ώρα τους».

Σχετικά με την Γραμμή 4 του Μετρό για την οποία βρίσκονται σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες, τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά. «Αυτές οι παρεμβάσεις είναι απαραίτητες ώστε να αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη. Δηλαδή, Μετρό, Προαστιακός, νέα οδικά έργα είναι το τρίπτυχο στο οποίο στοχεύουμε στο υπουργείο για τα αμέσως επόμενα χρόνια» τόνισε.