Skip to main content

Η Skroutz επιστρέφει στους δημιουργούς της

Από την έντυπη έκδοση 

Της Λέττας Καλαμαρά

Στους ιδρυτές της επιστρέφει καθ’ ολοκληρία η Skroutz, καθώς ολοκληρώθηκε η τελική συμφωνία μεταξύ των ιδρυτών της -Γιώργος Αυγουστίδης, Βασίλης Δήμος, Γιώργος Χατζηγεωργίου- και της Dionic για τη μεταβίβαση των μετοχών που κατέχει η εισηγμένη εταιρεία και αντιστοιχούν στο 50% της Skroutz.

Το τίμημα που ορίστηκε στα 10,001 εκατ. ευρώ, έχει εξασφαλιστεί μέσω μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από το fund Southbridge με option 4ετίας τη μετατροπή του σε μετοχές κατ’ ανώτατο ποσοστό ύψους 14%.Το τίμημα για την απόκτηση του 50% της Skroutz είναι αρκετά υψηλότερο από την αρχική επένδυση των 300.000 ευρώ που είχε κάνει η Dionic το 2006, αρκετά αποδοτική όπως αποδείχτηκε στην πράξη, μιας και το start up των 4 ατόμων εξελίχθηκε σε μια ιντερνετική εταιρεία με δυνατότητες. Να σημειωθεί πως εκτός από το ποσοστό της στη Skroutz, η Dionic προέβη στην πώληση και του 37,5% που κατείχε στην εταιρεία φωτοβολταϊκών ΕΝΑΛΕΝ ΑΕΚΕ, έναντι 500.000 ευρώ.     

Από την πλευρά της Skroutz τονίζεται πως με τον τρόπο αυτό κλείνει ένας σημαντικός κύκλος για την εταιρεία και ανοίγει ένας νέος που αφορά περισσότερη ανάπτυξη τόσο μέσω της ολοκλήρωσης πολλών εκ των υπηρεσιών που έχει δημιουργήσει η ομάδα της εταιρείας τα τελευταία χρόνια όσο και η επέκταση της παρουσίας της σε νέες αγορές. Η εταιρεία αριθμεί 12 χρόνια στην αγορά και όπως τονίζεται χαρακτηριστικά από τους τρεις ιδρυτές της «η Skroutz δεν μεγαλώνει απλά σε ηλικία, αλλά ανεβαίνει επίπεδο». Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό το 2016 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 7,472 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ το 2015.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στις 426.954 ευρώ έναντι 550.628 ευρώ. Στη χρήση του 2016 δεν υπάρχει τραπεζικός δανεισμός. Απασχολεί 160 άτομα στην Ελλάδα, 18 άτομα στην Τουρκία μέσω της www.alve.com, ενώ η εταιρεία στην Αγγλία «τρέχει» από την Ελλάδα, ενώ πρόσφατα τα γραφεία της Αθήνας επεκτάθηκαν σε νέο χώρο στη Ν. Ιωνία, συνολικής επιφάνειας 2.200 τ.μ. Την επισκέπτονται μηνιαίως 7,3 εκατομμύρια μοναδιαίοι επισκέπτες και συνεργάζεται με πάνω από 2.650 ηλεκτρονικά καταστήματα που προβάλλουν στη Skroutz περισσότερα από 8 εκατ. προϊόντα.

Στις πρόσφατες υπηρεσίες της συγκαταλέγεται το «Έξυπνο Καλάθι» για φαρμακευτικά και καλλυντικά είδη το οποίο παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και υπολογίζονται περίπου 70.000 παραγγελίες μέσα στο 2017, με 55 ευρώ μέση αξία καλαθιού αγοράς. Από το 2015 υπάρχει μία στρατηγική επένδυση – συνεργασία με το online handmade marketplace jamjar.gr. Η Skroutz κατέχει το 33% της Jam Jar ΑΕ.