Skip to main content

Χ. Θεοχάρης: Στόχος η περαιτέρω αύξηση σε τουριστικά έσοδα-αφίξεις το 2020

Πρωταγωνιστής της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας παραμένει ο κλάδος του τουρισμού, με βάση τα επιτεύγματά του το 2019, αλλά και τους στόχους που τίθενται για το 2020, βάζοντας καταλυτική «πλάτη» στους δείκτες του ΑΕΠ της χώρας.

Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου-απολογισμό των πεπραγμένων του υπουργείου Τουρισμού, που έλαβε χώρα στο νέο μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, αφού εστίασε στη σημαντική άνοδο των τουριστικών εσόδων το 2019, υπογράμμισε πως οι δράσεις του υπουργείου το 2020 θα κινηθούν με στόχο να επιτευχθεί περαιτέρω άνοδος των τουριστικών εισπράξεων κατά 10% σε σχέση με το 2019, άνοδος των αφίξεων των ξένων επισκεπτών κατά 5%, αύξηση κατά 5% των διανυκτερεύσεων και αύξηση 4% της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών.

Εξειδικεύοντας, ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, ανέφερε ότι ήδη στο ενδεκάμηνο του 2019 τα τουριστικά έσοδα ήταν 17,86 δισ. ευρώ, από 15,8 δισ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2018. Η εν λόγω επίδοση, όπως εξήγησε, αποτελεί κορυφαία επίδοση για τον τουρισμό της χώρας, που με τη σειρά της συνέβαλε στην ανάπτυξη άνω του 2% που σημειώθηκε στο ΑΕΠ του 2019. Μάλιστα τονίστηκε ότι για το 2019 τα τουριστικά έσοδα θα κλείσουν στα 18,1 δισ. ευρώ και φιλοδοξία παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση του ΑΕΠ της χώρας με «αιμοδότη» τον κλάδο του τουρισμού.

Με όχημα τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, το υπουργείο Τουρισμού φιλοδοξεί, σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, να καινοτομήσει με δράσεις που κάνουν πράξη τον «πράσινο» τουρισμό και εκτιμάται ότι θα δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα. Το νέο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου Τουρισμού μεταξύ άλλων εστιάζει στη Σαντορίνη και στη βελτίωση των υποδομών του νησιού και των τουριστικών ροών του.

Στους στρατηγικούς στόχους ο κ. Θεοχάρης, μεταξύ άλλων, εστίασε στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του τουριστικού προϊόντος, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν, αλλά και στην επανατοποθέτηση ελληνικού τουριστικού brand και της εικόνας της χώρας γενικότερα. Ταυτόχρονα επισημάνθηκε ότι θα γίνει ειδική καμπάνια για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό.

Ο τουρισμός μπορεί να είναι τουρισμός τεσσάρων εποχών, δήλωσε ο υφυπουργός, Μάνος Κόνσολας, και εστίασε στην παρούσα «ακτινογραφία» των τουριστικών ροών, που αποτυπώνει το πρόβλημα της εποχικότητάς του. Γεγονός είναι ότι μόνο σε πέντε περιφέρειες της χώρας συγκεντρώνεται το 87% της τουριστικής κίνησης και ο κ. Κόνσολας έκανε λόγο για την ανάγκη της διαφοροποίησης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές – χώρες «αιμοδότες» του τουριστικού συναλλάγματος για το 2019, η γερμανική αγορά συνεισέφερε με 2,5 δισ. ευρώ, η Βρετανία, με 2,3 δισ. ευρώ και οι ΗΠΑ με 1 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα σημαντικό καταγράφεται και το γεγονός ότι η μέση δαπάνη του αλλοδαπού τουρίστα το 2019 ανήλθε στα 559 ευρώ, αυξημένη κατά 12,3%.

Για την τρέχουσα τουριστική ατζέντα έτοιμο είναι το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, όπως επίσης και το νομοσχέδιο για την τουριστική εκπαίδευση, που την επόμενη εβδομάδα θα βγει σε διαβούλευση.

Στην τελική ευθεία είναι και η νομοθετική ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, θέμα για το οποίο στο προσεχές διάστημα θα συγκληθεί διϋπουργική για την οριστική αποτύπωση των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης.

Ως προς τον ρόλο του ΕΟΤ, που για πρώτη φορά, «έτρεξε» τον Ιανουάριο τη νέα καμπάνια της χώρας με σύνθημα «Always In Season», η πρόεδρος οργανισμού, Άντζελα Γκερέκου, στάθηκε στην ανάγκη μετασχηματισμού του σε έναν οργανισμό μάρκετιγκ, που με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία θα προβάλλει την Ελλάδα στις αγορές του κόσμου. Στο πλαίσιο αυτό, προωθείται και η αναβάθμιση του Visit Greece.

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε τη μετεγκατάσταση του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγασή του σε ακίνητο στην πλατεία Ομονοίας. Με την κίνηση αυτή, το υπουργείου θα εξοικονομήσει περί τα 1,8 εκατ. ευρώ, από τα ενοίκια που μέχρι σήμερα καταβάλλει.

Πηγή: ΑΜΠΕ