Skip to main content

ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ: Καθόλου ικανοποιημένο από τον τζίρο της Κυριακής το 56% των επιχειρήσεων

Μη ικανοποιητική κρίνεται από την πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων η κίνηση της αγοράς την Κυριακή 14 Ιουλίου, όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΓΣΕΕ.

Ειδικότερα σχεδόν έξι στους δέκα επιχειρηματίες (56%) δεν έμειναν καθόλου ικανοποιημένοι από τον κύκλο εργασιών της Κυριακής, ενώ μόνο το 19% των επιχειρηματιών δήλωσαν αρκετά ευχαριστημένοι και μόλις το 2% πολύ ικανοποιημένοι.

Σε σύγκριση με τον τζίρο μιας καθημερινής ημέρας, για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων (75%) ο τζίρος της Κυριακής ήταν μικρότερος και μόλις το 6% ότι ήταν μεγαλύτερος.

Σχεδόν ταυτόσημα ήταν τα ευρήματα της έρευνας σε σύγκριση με τον κύκλο εργασιών του Σαββάτου, καθώς το 76% των εμπόρων απάντησε ότι ο τζίρος της Κυριακής ήταν χαμηλότερος και μόλις το 7% ότι ήταν υψηλότερος. 

Την ίδια ώρα το 58% των εμπόρων θεωρεί ότι το άνοιγμα των Κυριακών δεν έχει συμβάλει καθόλου στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα.

Σχεδόν επτά στους δέκα (67%) θεωρούν ότι σε ένα γενικότερο πλαίσιο κυρίως οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις έχουν επωφεληθεί από την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

Όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ, «η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, δεν φαίνεται να ωφέλησε τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων». Οι θετικές προσδοκίες που δημιουργούνται εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου/ανάπαυλας δεν συνέβαλαν θετικά στον κύκλο εργασιών των εμπορικών επιχειρήσεων την Κυριακή 14 Ιουλίου, παρατηρεί η Συνομοσπονδία.

«Η κίνηση στην αγορά, την πρώτη και θεσμοθετημένη Κυριακή των τακτικών εκπτώσεων, ήταν για τις περισσότερες επιχειρήσεις αντίστοιχη με μία μέτρια έως κακή καθημερινή. Και μάλιστα, αυτό συνέβη στο τέλος της πρώτης εβδομάδας των εκπτώσεων, η οποία είναι συνήθως η πιο δραστήρια εισπρακτικά για όλους τους εμπόρους» σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας.

Το γεγονός αυτό, όπως ανέφερε, εξηγείται «από τις αυξημένες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις της εποχής, το καλοκαιρινό κλίμα που δεν ευνοεί τις ‘αστικές’ αγορές, αλλά και από την σταθερή πλέον αδιαφορία του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές».

«Είναι προφανές, πώς ενώ η Ελλάδα ετοιμάζεται και πάλι να βγει στις αγορές, ο καταναλωτής δεν φαίνεται και τόσο διατεθειμένος να βγει στην αγορά…. Γι’ αυτό και πολλές επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστές, καθώς ο τζίρος ενός καταστήματος που λειτούργησε την Κυριακή σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδά του» πρόσθεσε ο κ. Καρανίκας.

naftemporiki.gr