Skip to main content

Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή του TAP

Από την έντυπη έκδοση

Βάσει χρονοδιαγράμματος, στόχων και προϋπολογισμού συνεχίζονται οι εργασίες του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP AG), ο οποίος πλέον κατασκευάζεται και στις τρεις περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας που θα διασχίσει.

Συγκεκριμένα, στα τέλη Ιουνίου ξεκίνησε η κατασκευή και στη Δυτική Μακεδονία, από τους Πύργους του Δήμου Εορδαίας, ενώ, στο μεταξύ, τοποθετήθηκαν τα θεμέλια στον σταθμό συμπίεσης του αγωγού στους Κήπους του Έβρου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η κοινοπραξία, στα τέλη Ιουνίου 2017, από το σύνολο των περίπου 550 χλμ. αγωγού που θα κατασκευαστούν σε ελληνικό έδαφος, οι ανάδοχοι εργολήπτες του ΤΑΡ έχουν ήδη παραλάβει περισσότερο από το 75% των 32.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, έχουν καθαρίσει και διαμορφώσει 331 χλμ. της όδευσης, έχουν ενώσει 304 χλμ. αγωγού και έχουν συγκολλήσει περίπου 280 χλμ.

Ταυτόχρονα, 227 χλμ. τάφρου έχουν διανοιχθεί, σε 198 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου, σε 183 χλμ. έχει καλυφθεί με χώμα και 94 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση αποκατάστασης.

«Ξεκίνησαν τα έργα για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Αυτό σημαίνει ότι έγινε το πρώτο βήμα στην περιοχή μας για την υλοποίηση ενός έργου μεγάλης γεωστρατηγικής σημασίας, που θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη στις τοπικές κοινότητες. Για τον λόγο αυτό, η Περιφέρεια συνεργάζεται στενά με τον ΤΑΡ σε όλα τα επίπεδα για την ασφαλή διενέργεια των εργασιών και την έγκαιρη ολοκλήρωσή τους» δήλωσε ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης.

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του ΤΑΡ για την Ελλάδα Rikard Scoufias σημείωσε ότι «ο αγωγός ΤΑΡ κατασκευάζεται πια και στις τρεις περιφέρειες που θα διασχίσει. Χάρη στην εξαιρετική συνεργασία μας με όλες τις αρμόδιες αρχές και την αφοσίωση των ανθρώπων μας, η κατασκευή προχωρά με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα κατά μήκος της Βόρειας Ελλάδας. Από την Ανατολή και τον Έβρο, όπου ρίξαμε τα θεμέλια για τον σταθμό συμπίεσης, ως τη Δύση και την Εορδαία, όπου μόλις ξεκινήσαμε την κατασκευή».