Την ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας ολιστικής στρατηγικής για την επιχειρηματικότητα με ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, το οποίο θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα στη νέα Στρατηγική Ατζέντα της Ε.Ε., επισημαίνει το Εμπορικό και Βιοχηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σε ανακοίνωσή του για τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών.
Όπως επισημαίνει το ΕΒΕΠ τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών καλούν την Ε.Ε. να δράσει πιο ενωμένη, ισχυρότερη και με νέα στρατηγική ατζέντα, προσανατολισμένη προς το μέλλον. «Η σημαντική αύξηση της συμμετοχής δείχνει ότι, όλο και περισσότεροι στην Ευρώπη καταλαβαίνουν ότι, η Ευρώπη “μετράει” και ότι οι τρέχουσες προκλήσεις χρειάζονται ευρωπαϊκές λύσεις. Τώρα, τα κέντρα λήψης αποφάσεων πρέπει να παρουσιάσουν ένα κοινό πρόγραμμα και μια στρατηγική ατζέντα για να καταστήσει την Ευρώπη ισχυρότερη, ενωμένη και πιο προσανατολισμένη προς το μέλλον. Αυτό σημαίνει, ειδικά για τις επιχειρήσεις, μια πολιτική, που τους επιτρέπει να επενδύουν, να καινοτομούν και να δημιουργούν θέσεις εργασίας» σημειώνει.
«Οι τρέχουσες προκλήσεις, όπως το επερχόμενο “Brexit” και οι παγκόσμιες πολιτικές εντάσεις, έχουν κάνει τους ευρωπαίους πολίτες να συνειδητοποιήσουν ότι, μόνο μια ισχυρή Ευρώπη είναι σε θέση να τους αντιμετωπίσει. Αυτό επιβεβαιώνεται με τη σημαντική αύξηση της συμμετοχής στις Εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης, ότι η Ευρώπη απέχει πολύ από ένα ομοιογενές μπλοκ και ότι το αποτέλεσμα, για πολλά κράτη μέλη, κυριαρχείται σαφώς από την εθνική πολιτική κατάσταση και τις συζητήσεις για τις τεράστιες αποκλίσεις στα εθνικά αποτελέσματα» συνεχίζει, προσθέτοντας πως «ακόμα, κι αν τα αποτελέσματα για τις αντιευρωπαϊκές δυνάμεις είναι χαμηλότερα από τα αναμενόμενα, οι Ευρωπαίοι πολιτικοί πρέπει να σκεφτούν, γιατί μια μεγάλη ομάδα ψήφισε υπέρ των ευρωσκεπτικιστικών κομμάτων».
Σύμφωνα με το Επιμελητήριο «οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. πρέπει να υποβάλουν μεταρρυθμίσεις και να προσφέρουν στους πολίτες νέες προοπτικές για το μέλλον. Νέες προοπτικές είναι επίσης σημαντικές για τις επιχειρήσεις στην Ευρώπη, οι οποίες αντιμετωπίζουν αθέμιτες πρακτικές στις σχέσεις B2B, δηλαδή, καθυστερήσεις πληρωμών, πλατφόρμες, μη ισορροπημένες ρυθμίσεις για την προστασία των καταναλωτών και της εργασίας ή γραφειοκρατικές διοικητικές διαδικασίες».
«Κατα τη γνώμη μου, στις ευρωεκλογές της Κυριακής και οι Έλληνες ψηφοφόροι ψήφισαν περισσότερο για την Ελλάδα και λιγότερο για την Ευρώπη, όπως και σε πολλές άλλες χώρες. Αυτό, ας το εκτιμήσουν οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών, αλλά και οι πολιτικοί αρχηγοί στις επικείμενες εθνικές εκλογές, για το καλό του τόπου μας» σχολίασε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Β. Κορκίδηες. Πάντως, πρόσθεσε, «οι Έλληνες ψηφοφόροι ομολογουμένως, ψήφισαν μαζικότερα, ωριμότερα και σοφότερα από πολλές άλλες χώρες του πυρήνα της Ε.Ε…».