Οι εξελίξεις στο πεδίο των διαπραγματεύσεων Ελλάδας – δανειστών εν όψει του Eurogroup της Δευτέρας και το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων στην Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο των αναφορών του γερμανικού Τύπου.
Οι τελευταίες τοποθετήσεις κορυφαίων πολιτικών εκπροσώπων, τόσο από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης όσο και από αυτήν των δανειστών, έχουν καταστήσει σαφές ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να προκύψει τελική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών στο Eurogroup της προσεχούς Δευτέρας.
Όπως σημειώνει η Tageszeitung του Βερολίνου σε ανταπόκρισή της από τις Βρυξέλλες, «δεν γίνεται πλέον λόγος για συμφωνία. Στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση των Αθηνών σημειώθηκε μόνο “περιορισμένη” πρόοδος, δήλωσε παραπονούμενος την Πέμπτη ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ».
Η αριστερή εφημερίδα του Βερολίνου παρατηρεί ότι «η νευρικότητα εντείνεται όχι μόνο εξαιτίας της στενότητας των κρατικών ταμείων στην Αθήνα και των αργών συνομιλιών στις Βρυξέλλες. Μεγάλη ένταση προκαλεί και μία απόπειρα της ελληνικής κυβέρνησης να επιρρίψει την ευθύνη για πιθανή αποτυχία (σ.σ. των διαπραγματεύσεων) στους δανειστές».
Ο ανταποκριτής της εφημερίδας υπογραμμίζει τέλος ότι «ο χρόνος πιέζει, δεδομένου ότι μετά τις 12 Μαΐου η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αποπληρώσει νέα, ακόμη υψηλότερα ποσά στους δανειστές της. Αν δεν μπορεί, τότε όλα έχουν τελειώσει».
«Μετέωρη» είναι η χορήγηση χρηματικής βοήθειας, αναφέρει η Frankfurter Rundschau σε αναδημοσίευση τηλεγραφήματος του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων (dpa). «Η επιπλέον βοήθεια για την απειλούμενη με χρεοκοπία Ελλάδα παραμένει μετέωρη. Μια συμφωνία ανάμεσα στην Αθήνα και τους διεθνείς δανειστές εξακολουθεί να μην είναι ορατή», επισημαίνει η εφημερίδα της Φρανκφούρτης, επικαλούμενη και τις δηλώσεις του Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ για περιορισμένο βαθμό προόδου των διαπραγματεύσεων.
«Τελικά η Αθήνα θέλει να προβεί σε ιδιωτικοποιήσεις», γράφει σημερινή ανταπόκριση της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt από την Αθήνα. Όπως αναφέρει, η γερμανική εταιρεία διαχείρισης αερολιμένων Fraport θα αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα «ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν».
Ο ανταποκριτής της εφημερίδας στέκεται ιδιαίτερα στην αλλαγή στάσης της ελληνικής κυβέρνησης στο ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων σε σύγκριση με τις προεκλογικές της θέσεις. Όπως υπενθυμίζεται στο δημοσίευμα, η σύμβαση με την κοινοπραξία της Fraport και τον όμιλο Κοπελούζου θα προβλέπει την επένδυση 1,4 δισ. για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων και καταβολή επιπλέον 1,2 δισ. στο ελληνικό Δημόσιο για τη διαχείριση των αερολιμένων για διάστημα 40 ετών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «ενώ τα συμβόλαια επρόκειτο αρχικά να υπογραφούν το φθινόπωρο του 2015, τώρα στην Αθήνα υπάρχει η εκτίμηση ότι η συμφωνία είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί ήδη τον Μάιο. Γι’ αυτό φέρονται να συνομίλησαν ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε με τον Έλληνα υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη σε συνάντησή τους στο τέλος Απριλίου».
Διαφορετικά δεδομένα για το ίδιο ζήτημα παραθέτει η Frankfurter Allgemeine Zeitung, σημειώνοντας ότι «η Fraport φιλονικεί» με την ελληνική πολιτική. Η συντηρητική εφημερίδα της Φρανκφούρτης αναφέρει ότι επικρατεί στασιμότητα στο ζήτημα της υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση των 14 ελληνικών αερολιμένων. Το δημοσίευμα επικαλείται χθεσινή ενδιάμεση έκθεση της Fraport, σύμφωνα με την οποία η τήρηση του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος «είναι απίθανη με βάση τα σημερινά δεδομένα».
Πηγή: Deutsche Welle