Skip to main content

Walmart- Amazon: Μάχη τιτάνων στο παραδοσιακό και ηλεκτρονικό εμπόριο

Στην Ινδία, την δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη, επεκτείνεται η μάχη των αμερικανικών κολοσσών Walmart και Amazon. Η Walmart φέρεται να ηγείται ομάδας επενδυτών, που ετοιμάζεται να καταβάλλει 15 δισ. δολάρια για μερίδιο 75% στην Flipkart, τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ινδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες της WSJ στην ινδική εταιρεία επιθυμεί να επενδύσει και η Alphabet, μητρική της Google. 

Θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την Walmart, η οποία είδε πέρυσι την Amazon να  μπαίνει στα δικά της χωράφια, με την εξαγορά της Whole Foods έναντι 13,7 δισ. δολαρίων. Ήταν ένα deal, που έφερε τα πάνω- κάτω στην αμερικανική αγορά λιανικής και άσκησε μεγάλες πιέσεις σε παραδοσιακούς μεγάλους και μικρές παίχτες του εμπορίου. Εφόσον οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά της Walmart από το 1999 και μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις της Google, η οποία επίσης δεν θα ήθελε να δει την Flipkart να περνάει στον έλεγχο της Amazon. 

H Flipkart ιδρύθηκε το 2007 από δύο πρώην υπαλλήλους της Amazon και έχει ήδη αντλήσει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, όπως η ιαπωνική SoftBank, η κινεζική Tencent Holdings, αλλά και η αμερικανική Microsoft. 

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg μετέδωσε ότι το διοικητικό συμβούλιο της Flipkart έχει ήδη εγκρίνει τη συμφωνία, η οποία την αποτιμά στα 20 δισ. δολάρια. Σημειώνεται ότι στον τελευταίο γύρο άντλησης κεφαλαίων από επενδυτές η Flipkart είχε ανακοινώσει ότι η χρηματοδότηση της προσδίδει αξία 11,5 δισ. δολαρίων. 

Η Walmart έχει να προβεί σε τόσο δυναμικό άνοιγμα από τότε, που εξαγόρασε τη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Asda έναντι 10,8 δισ. δολαρίων. Πριν από λίγες ημέρες συμφώνησε να την πουλήσει στη Sainsbury’s, ενώ φέρεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την πώληση ορισμένων δραστηριοτήτων της στη Βραζιλία. Οι κινήσεις αυτές συνολικά αποκαλύπτουν ότι η εταιρεία πιστεύει ότι  η νέα μεγάλη πρόκληση έρχεται από την Amazon και τις άλλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου. Για αυτό άλλωστε τον τελευταίο χρόνο έχει δαπανήσει μεγάλα ποσά για την ενίσχυση της online παρουσίας της. 

Από την πλευρά της και η Amazon έχει δεσμευθεί να επενδύσει 5 δισ. δολάρια στην Ινδία, με στόχο να κερδίσει έδαφος έναντι της Flipkart. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ, Bloomberg