Υπεγράφη η σύμβαση για την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, προϋπολογισμού 13,3 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση των έργων ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο θα μειωθεί στις 3 ώρες και 15 λεπτά.
Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε χθες την υπογραφή της σύμβασης με την οποία επιταχύνεται η ολοκλήρωση του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του ‘Αξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» Α.Σ 717 (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός).
Με την εν λόγω έγκριση, που ακολούθησε αυτής του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κλείνει ο κύκλος των διοικητικών διαδικασιών ώστε να υλοποιηθούν οι απαραίτητες επιπλέον εργασίες για την ασφαλή και άρτια ολοκλήρωση του έργου.
Από τις 22 Ιανουαρίου 2021 το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ είχε εγκρίνει παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωσή του.
Οι εργασίες αυτές ανατυπώνονται στην σύμβαση, η υπογραφή της οποίας εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση.
Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκατ. ευρώ (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ-ALSTOM TRANSPORT SA. Η σύμβαση υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85% του αντικειμένου.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και από εθνικούς πόρους.
Η εν λόγω σύμβαση (717) έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα. Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει ως αποτέλεσμα στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια, ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα μειωθεί σε 3:15′ από 3:57′ που είναι σήμερα.
Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
– τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
– την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
– την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στον θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, ανέφερε ότι «στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες».
Πηγή: ΑΜΠΕ