Επαρκή αιτιολόγηση των αποφάσεών της αναφορικά με τον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, έργο προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ, ζητά από την Αττικό Μετρό το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κάνοντας δεκτές και τις δύο προσφυγές (ασφαλιστικά μέτρα) των ισάριθμων κοινοπραξιών που συμμετέχουν στη διαδικασία.
Οι ενδιαφερόμενοι έλαβαν χθες τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ καθαρογραμμένες και τις μελετούν προκειμένου να καθορίσουν περαιτέρω τη στάση τους. Όπως εκτιμάται τις επόμενες μέρες θα υπάρξει και η αντίδραση του υπουργείου Υποδομών καθώς στο τραπέζι της συζήτησης βρίσκεται ακόμα και η ματαίωση του διαγωνισμού, αν και αυτό το σενάριο δείχνει να είναι το τελευταίο στη λίστα των επιλογών.
Οι κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο, Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport, με τα ασφαλιστικά μέτρα ζήτησαν να αποκλειστεί η αντίπαλη κοινοπραξία από τη διαγωνιστική διαδικασία και να αλλάξει η βαθμολογία της στην τεχνική προσφορά.
Βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ που έχει στη διάθεσή της η Ναυτεμπορική:
1. Για την προσφυγή της κοινοπραξίας με επικεφαλής την Άκτωρ κατά της κοινοπραξίας με επικεφαλής την ΑΒΑΞ το ΣτΕ στην απόφασή του αναφέρεται στην εμπειρία – πιστοποιητικά που κατέθεσε η Alstom Transport.
2. Για την προσφυγή της κοινοπραξίας με επικεφαλής την ΑΒΑΞ κατά της κοινοπραξίας με επικεφαλής την Άκτωρ το ΣτΕ στην απόφασή του αναφέρεται στη μελέτη προσομοίωσης έλξης συρμών που περιλαμβάνεται στην τεχνική προσφορά.
Με βάση τις αποφάσεις του ΣτΕ η Αττικό Μετρό οφείλει να επανέλθει και να συμπληρώσει τις αιτιολογήσεις της όσο αφορά τις προσφυγές που έχουν γίνει. Αφού συμβεί αυτό οι δύο συμμετέχοντες στο διαγωνισμό έχουν το δικαίωμα νέας προσφυγής – αίτησης ακύρωσης (στην οποία θα προβούν ούτως ή άλλως ως κύρια προσφυγή, αφού αυτό που συζητήθηκε στο ΣτΕ ήταν ασφαλιστικά μέτρα) κατά την οποία θα κριθεί και το αν τίθεται θέμα αποκλεισμού της μιας ή της άλλης κοινοπραξίας ή και των δύο (στην τελευταία αυτή περίπτωση ο διαγωνισμός ακυρώνεται).
Όπως φαίνεται, για άλλη μια φορά, ο τρόπος που στη χώρα μας προκηρύσσονται τα δημόσια έργα και ειδικά τα μεγάλα, όπως η πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, προσφέρεται για αέναες δικαστικές εμπλοκές που έχουν ως αποτέλεσμα η διαδικασία να διαρκεί πολλά χρόνια. Με άλλα λόγια, τουλάχιστον με βάση τα σημερινά δεδομένα, για να ξεκινήσει το εν λόγω έργο, δεδομένων και των καθυστερήσεων στην εκδίκαση υποθέσεων από τα δικαστήρια λόγω κορονοϊού, μπορεί να χρειασθεί 2 ή και 3 χρόνια…
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 είναι σημαντικός όχι μόνον λόγω του αντικειμένου του (οι επεκτάσεις του Μετρό έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε μια σειρά από κλάδους και φυσικά στους κατοίκους των περιοχών από όπου περνά) και του μεγάλου προϋπολογισμού του αλλά και γιατί είναι το μόνο μεγάλο έργο που η διαδικασία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Κατά κάποιο τρόπο είναι και θέμα επιβίωσης για τους δύο μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, Άκτωρ και ΑΒΑΞ, που ηγούνται των κοινοπραξιών, σε μια συγκυρία που τα δημόσια έργα είναι ελάχιστα.
naftemporiki.gr