Skip to main content

Σε χαμηλά δεκαετίας η αξία των IPOs στην Ευρώπη

Από την έντυπη έκδοση

Η αξία των Αρχικών Δημόσιων Εγγραφών (IPOs) που έχουν ανακοινωθεί από τις εταιρείες στη Δυτική Ευρώπη για το 2019 στέλνει αποκαρδιωτικά μηνύματα, καθώς μέχρι στιγμής και λίγο πριν από την ολοκλήρωση του α’ τριμήνου, το συνολικό ύψος ανέρχεται σε μόλις 490 εκατ. ευρώ, το μικρότερο ποσό από το 2009, όταν κατά τους τρεις πρώτους μήνες εκείνης της χρονιάς το «κοντέρ» είχε γράψει 0.

Το οξύμωρο στην περίπτωση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων είναι πως επί της παρούσης δεν δείχνουν να εμπιστεύονται να βγουν στις ευρωπαϊκές αγορές, παρά το γεγονός ότι η κεφαλαιοποίηση των μετοχών που περιλαμβάνονται στον πανευρωπαϊκό δείκτη Euro STOXX 600 έχει προσθέσει περισσότερο του 1 τρισ. ευρώ, από τα χαμηλά του Δεκεμβρίου. Η διστακτικότητα αυτή από εταιρικής πλευράς προβληματίζει έντονα τους επενδυτές, οι οποίοι διακρίνουν έναν σκεπτικισμό από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αναφορικά με την είσοδό τους στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια.

Η αλήθεια βέβαια είναι πως μετά το καταστροφικό δ’ τρίμηνο του 2018, κατά το οποίο συντελέστηκε ένα μαζικό sell-off παγκόσμιας κλίμακας, αρκετές συμφωνίες και επιχειρηματικές κινήσεις πάγωσαν εν μέσω ενός καθοδικού ράλι των αγορών. Αρκετές επιχειρήσεις προτιμούν να καθίσουν στον «πάγκο», παρά την ενίσχυση 12% των ευρωπαϊκών μετοχών από την αρχή του έτους, θεωρώντας πως οι χρηματιστηριακές αγορές θα μείνουν από δυνάμεις τους επόμενους μήνες.

Το τελευταίο μήνυμα που προκάλεσε προβληματισμό το απέστειλε η VW, η οποία στα μέσα της περασμένης εβδομάδας ανακοίνωσε πως αναστέλλει την πολυαναμενόμενη από τους επενδυτές ΙΡΟ της θυγατρικής της εταιρείας φορτηγών Traton, η οποία αναμενόταν ότι θα ήταν και η μεγαλύτερη ΙΡΟ για την Ευρώπη το 2019. Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται υπό διαρκή και έντονη πίεση, εξαιτίας του Brexit και της επιβράδυνσης της οικονομίας της Ευρώπης, αλλά και του ενδεχομένου η κυβέρνηση Τραμπ να προχωρήσει στην επιβολή δασμών στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.