Skip to main content

Maersk: Το παγκόσμιο εμπόριο φέτος κινείται προς τα πίσω

Ο δανέζικος κολοσσός ναυτιλίας και logistics αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί από 2% έως 4% φέτος,  έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για εξέλιξη στη διεθνή ζήτηση μεταξύ -1% και 1%.

Κοντά στην ύφεση τοποθετεί την Ευρώπη η Maersk, προσθέτοντας ότι η οικονομία των ΗΠΑ κινείται στο ίδιο μονοπάτι.

«Είναι πραγματικά δύσκολο να είμαστε πολύ αισιόδοξοι με έναν πόλεμο στο κατώφλι μας και μια μεγαλύτερη ενεργειακή κρίση αυτόν τον χειμώνα, που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και επομένως και τη ζήτηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Soren Skou, σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV.

«Είναι πολύ πιθανό είτε να βρισκόμαστε είτε να βρεθούμε σύντομα σε ύφεση, σίγουρα στην Ευρώπη αλλά ενδεχομένως και στις ΗΠΑ».

Ο δανέζικος κολοσσός ναυτιλίας και logistics αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί από 2% έως 4% φέτος,  έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για εξέλιξη στη διεθνή ζήτηση μεταξύ -1% και 1%.

Η πρόβλεψη οδήγησε τις μετοχές της Maersk σε πτώση έως και 5,7% στις αρχές της διαπραγμάτευσης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Μετά από πολλά τρίμηνα κατά τα οποία σημείωνε αυξανόμενα κέρδη, η επιδείνωση των προοπτικών της Maersk ευθυγραμμίζεται με της τάσεις στην παγκόσμια οικονομία που υποχωρεί υπό την πίεση του πληθωρισμού και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν χαλαρώσει κάπως. Ωστόσο, σημειώνοντας ακόμα διαταραχές που συνδέονται με τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία και την αυστηρή πολιτική της Κίνας για τον κορωνοϊό.

«Υπάρχουν πολλά μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα», ανέφερε η εταιρεία στην έκθεση για τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. «Αυτό επιβαρύνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση μεταφορών και logistics».

«Το παγκόσμιο εμπόριο κινείται προς τα πίσω φέτος», είπε ο Skou. «Σίγουρα τα διαρκή αγαθά έχουν μειωθεί, πιθανότατα πολλοί άνθρωποι υπερεπένδυσαν σε διαρκή αγαθά στην αρχή της πανδημίας, και μετά, φυσικά, βλέπουμε την επίδραση της επιβράδυνσης της οικονομίας, του πολέμου στην Ευρώπη και τι έχει κάνει στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών».

Η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το ένα έκτο του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι οι ναύλοι έχουν μειωθεί ταχύτερα από το αναμενόμενο και οι αποθήκες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη γεμίζουν καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για αγαθά μειώνεται.

Την Τετάρτη, η εταιρεία δήλωσε ότι η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να είναι «σε γενικές γραμμές επίπεδη έως αρνητική», το 2023 με τους κινδύνους να «κλίνουν προς τα κάτω» λόγω των μακροοικονομικών προοπτικών.

«Είναι φυσικό, και επίσης καλό, αυτοί οι ναύλοι να μειώνονται από αυτά τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα σε κάτι πιο φυσιολογικό», είπε ο Skou, προσθέτοντας ότι «είναι σαφώς καλύτερο για την οικονομία και για τους πελάτες μας». Είναι «πολύ σαφές» ότι οι ναύλοι είναι «σε πτωτική τροχιά», είπε. «Θα δούμε πού θα φτάσει ή πού θα ομαλοποιηθεί».

Παρόλα αυτά, αυξήθηκαν τα κέρδη του τρίτου τριμήνου προ τόκων και φόρων στα 9,48 δισ. δολάρια.

naftemporiki.gr