Skip to main content

Βρετανία: Βυθίζονται οι λιανικές πωλήσεις καθώς η Όμικρον κράτησε τους καταναλωτές στο σπίτι

Οι λιανικές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο έπεσαν κατακόρυφα τον Δεκέμβριο, καθώς η εξάπλωση της παραλλαγής Omicron κράτησε τους καταναλωτές στο σπίτι.

Ο όγκος των προϊόντων που πωλήθηκαν σε καταστήματα και στο διαδίκτυο μειώθηκε κατά 3,7% από τον Νοέμβριο, τη μεγαλύτερη πτώση από το lockdown του Ιανουαρίου 2021, ανακοίνωσε την Παρασκευή η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία. Οι οικονομολόγοι περίμεναν μείωση 0,6%.

Τα στοιχεία υπογραμμίζουν τον αντίκτυπο που είχε η νέα παραλλαγή του κορωνοϊού στις καταναλωτικές δαπάνες. Ενώ έκτοτε έχουν αρθεί οι περιορισμοί για τον έλεγχο της διαφοράς του, υπάρχουν ανησυχίες ότι ο υψηλότερος πληθωρισμός, τα επιτόκια και οι φόροι θα συμπιέσουν τα εισοδήματα των καταναλωτών το 2022, μειώνοντας την καταναλωτική τους δύναμη.

Ακόμα κι έτσι, τα στοιχεία των πωλήσεων είναι πιθανό να έχουν μικρή επίπτωση στην απόφαση της Τράπεζας της Αγγλίας τον Φεβρουάριο, με τους οικονομολόγους όλο και περισσότερο ορισμένους αξιωματούχους να αυξάνουν ξανά τα επιτόκια σε μια προσπάθεια να ελέγξουν τον πληθωρισμό. Την Παρασκευή, η Bloomberg Economics δήλωσε ότι αναμένει επίσης μια κίνηση στις 3 Φεβρουαρίου, τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προέβλεπε.

Τα στοιχήματα της αγοράς παρέμειναν σταθερά μετά τα στοιχεία, με τους επενδυτές να αποτιμούν σχεδόν πλήρως το επιτόκιο αναφοράς της BOE κατά 25 μονάδες βάσης στο 0,5%.

«Μετά από ισχυρές συναλλαγές τον Νοέμβριο πριν τα Χριστούγεννα, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν σε γενικές γραμμές τον Δεκέμβριο, με σχόλια από τους λιανοπωλητές να υποδηλώνουν ότι η Omicron είχε αντίκτυπο στην επιτυχία», δήλωσε η Χέδερ Μπόβιλ, αναπληρώτρια διευθύντρια του ONS (Office for National Statistics) για έρευνες και οικονομικούς δείκτες.

«Οι λιανικές πωλήσεις εξακολουθούν να είναι ισχυρότερες από ό,τι πριν από την πανδημία, με πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων να γίνονται πλέον διαδικτυακά», πρόσθεσε.

Οι πωλήσεις των καταστημάτων χωρίς τρόφιμα μειώθηκαν κατά 7,1% τον Δεκέμβριο του 2021, με πτώση στα πολυκαταστήματα ένδυσης και επίπλων.

Οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν κατά 4,7%, καθώς πολλοί άνθρωποι εργάζονταν από το σπίτι και χρειάζονταν να απομονωθούν ή απέφευγαν να ταξιδεύουν μετά από την έξαρση των λοιμώξεων. Οι πωλήσεις των καταστημάτων τροφίμων μειώθηκαν 1%.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από FT, Bloomberg