Skip to main content

Η Tesla στο τιμόνι των νέων μελών του δείκτη S&P 500

Από την έντυπη έκδοση

Tης Zωρζέτ Ζολώτα
[email protected]

Αν και η μετοχή της Tesla, της εταιρείας που έχει πρωτοπορήσει στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, εμφάνιζε χθες πτώση στην πρώτη ημέρα που συμπεριλήφθηκε επίσημα στον χρηματιστηριακό δείκτη S&P 500, παραμένει μια από τις πρωταγωνίστριες των αμερικανικών αγορών μέσα στο 2020. Η χθεσινή συνεδρίαση ήταν ιδιαίτερα ταραχώδης λόγω απρόσμενης μετάλλαξης του ιού SARS-CoV-2 που ενέτεινε τη νευρικότητα των επενδυτών. Την περασμένη Παρασκευή, όμως, η μετοχή της Tesla κατέγραψε ένα ακόμη ρεκόρ, με τον όγκο των συναλλαγών να φθάνει τα 60 δισ. δολάρια και την τιμή στα 695 δολάρια ανά τεμάχιο. Πάνω από 150 εκατ. μετοχές της εταιρείας άλλαξαν χέρια. Ως νέο «μέλος» του δείκτη S&P 500, η μετοχή της Tesla αντανακλά το 1,6% της συνολικής κεφαλαιοποίησής του. Πρόκειται για την ισχυρότερη εταιρεία που μπαίνει ως «νέο μέλος» στον δείκτη S&P 500 στην ιστορία.

Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της Tesla έχει αναρριχηθεί 731%, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή άνοδο σε σχέση με έναν μήνα πριν, όταν ανακοινώθηκε πως θα ενσωματωθεί στον δείκτη S&P 500. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως κυμαινόταν μέσα Νοεμβρίου περίπου στα 400 δολάρια. Έκτοτε κατέγραψε άνοδο 70%. Από τη δημόσια εγγραφή της μετοχής, προ δεκαετίας, έχει εμφανίσει άνοδο 14.000%.

Σήμερα η κεφαλαιοποίηση της Tesla κυμαίνεται στα 658 δισ. δολάρια, ακολουθώντας την κεφαλαιοποίηση των κολοσσών Apple, Microsoft, Amazon, Alphabet και Facebook. Βάσει των αποδόσεων των νεοεισερχόμενων μετοχών του δείκτη S&P 500, η μετοχή της Tesla αναμένεται να συνεχίζει να εμφανίζει υψηλότερες αποδόσεις από όλη την αγορά μέσα στο επόμενο έτος, επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς στους Financial Times. Ειδικότερα, η Apartment Investment and Management θεωρεί πως η ετήσια άνοδος της μετοχής μπορεί να φθάσει ακόμη και το 20%. Η προσωπική περιουσία του Έλον Μασκ, επικεφαλής της Tesla, ήδη υπολογίζεται στα 149 δισ. δολάρια.

Προ οκταετίας, η κυκλοφορία του Model S έθεσε νέα κριτήρια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και καθιέρωσε την Tesla ως καινοτόμο σε αυτόν τον τομέα. Σήμερα οι ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, προσδοκούν σε ανάλογη επιτυχία αλλά μεγαλύτερης κλίμακας, καθώς οι κυβερνήσεις των ισχυρότερων κρατών της Δύσης, αλλά και η Κίνα θέτουν αυστηρούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Με την κυκλοφορία του Model 3, του πρώτου μοντέλου της Tesla σε ελκυστική τιμή, εντείνεται ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός.

Η πορεία της Tesla στη Wall Street δεν ήταν πάντα ομαλή. Σύμφωνα με το Bloomberg, η μετοχή της υπήρξε 60% πιο ευμετάβλητη από τον δείκτη S&P 500 κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας. Όμως η αποκατάσταση της κερδοφορίας της μέσα στο 2020 σε συνδυασμό με το ευρύτερο ράλι του κλάδου τεχνολογίας έφερε στο προσκήνιο τη μετοχή της Tesla ως καθιερωμένο «παίκτη» με πλούσια περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2020, τα κέρδη της Tesla διαμορφώθηκαν στα 331 εκατ. δολάρια. Ήταν το πέμπτο διαδοχικό τρίμηνο με κέρδη. Από την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου της, του Roadster, η Tesla έχει παραδώσει πάνω από 1,1 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων 319.000 οχημάτων φέτος.