Skip to main content

Πρόκληση για το e-εμπόριο η έγκαιρη διανομή των προϊόντων

Από την έντυπη έκδοση

Aν και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδείχθηκε σωτήριο για καταναλωτές και επιχειρήσεις εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, ο κλάδος καλείται να διανέμει έναν τεράστιο όγκο προϊόντων μέσα στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Πάνω από 3 δισ. πακέτα θα πρέπει να φτάσουν στον προορισμό τους, αντανακλώντας άνοδο της τάξεως των 800 εκατ. σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με τους New York Times. Σε ημερήσια βάση, οι παραδόσεις φέτος είναι περισσότερες κατά 7,2 εκατ. πακέτα από πέρσι.

Το ζαχαροπλαστείο Beatrice Bakery, παραδείγματος χάριν, στη Νεβάδα, εκτιμά πως οι παραγγελίες κέικ φρούτων θα ξεπεράσουν τα 340.000 κιλά, θέτοντας ως προθεσμία για παραγγελίες την 9η Δεκεμβρίου.

Οι πιέσεις για να είναι αντάξιες των προσδοκιών των πελατών τους είναι ιδιαίτερα έντονες για τις μικρότερες εταιρείες που τελευταία δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, καθώς δεν διέθεταν μέχρι πρότινος το προσωπικό ή τις υποδομές για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των καταναλωτών που είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους λόγω της πανδημίας. «Όλοι προετοιμάζονται για το χειρότερο σενάριο. Είναι πολύ πιο εύκολο να βγεις χαμένος αυτήν την περίοδο αιχμής παρά να κερδίσεις κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες της πανδημίας» σχολιάζει αναλυτής μεταφορών της Morgan Stanley στην αμερικανική εφημερίδα.

Μεγάλες εταιρείες logistics και διεθνών αποστολών έχουν αυξήσει τα δρομολόγιά τους και το προσωπικό τους. Παράγοντες της αγοράς τονίζουν, επίσης, πως έχουν αυξήσει και τις χρεώσεις στις εταιρείες λιανικού εμπορίου και έχουν επιβάλει όρια στη μεταφορά πακέτων ανά πελάτη προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον όγκο των αποστολών.

23,5 δισ. δολ. σε ένα 4ήμερο

Οι καταναλωτικές δαπάνες μέσω Διαδικτύου ήδη έφτασαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων στα τέλη Νοεμβρίου.

Στις 27 Νοεμβρίου, που ήταν Black Friday, ο όγκος συναλλαγών στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασε τα 9 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ, αντικατοπτρίζοντας άνοδο 21,6% από πέρσι, σύμφωνα με την Adobe Analytics.

Την τετραήμερη περίοδο από την Ημέρα των Ευχαριστιών Πέμπτη 26 Νοεμβρίου μέχρι την Κυριακή 29 Νοεμβρίου, οι καταναλωτικές δαπάνες μέσω Διαδικτύου κινήθηκαν στα 23,5 δισ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένης και της Black Friday.