Από την έντυπη έκδοση
Με εντυπωσιακούς ρυθμούς συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα, καθώς ήδη οι αιτήσεις μέσα σε τρία 24ωρα από το άνοιγμα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανήλθαν στις 914.000 (το στοιχείο αφορά μέχρι και τη χθεσινή ημέρα).
Από τα στατιστικά στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, τα οποία αφορούν μέχρι το βράδυ της Κυριακής, προκύπτει ότι έχουν εγκριθεί 351.658 αιτήσεις, απορρίφθηκαν 129.764, ενώ εκκρεμεί η επεξεργασία πάνω από 200.000 αιτήσεων. Από τα πρώτα στοιχεία των εγκεκριμένων αιτήσεων, προκύπτει ότι το μέσο μέρισμα στους δικαιούχους ανέρχεται σε 477,94 ευρώ. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε πως όσοι κάνουν την ηλεκτρονική αίτηση μέχρι και αύριο 12 Δεκεμβρίου, θα πρέπει να δουν τους λογαριασμούς τους να πιστώνονται με τα ανάλογα ποσά ως τις 14 Δεκεμβρίου.
Αρκετοί απ’ όσους κατέθεσαν ηλεκτρονική αίτηση διαπίστωσαν ότι βρήκαν λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία τους ή διαπίστωσαν ότι το σύστημα δεν τους βρίσκει στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια. Το σύστημα «εξαφάνισε» αρκετές χιλιάδες δικαιούχους (κυρίως άνεργους και συνταξιούχους). Ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ Α. Τάγαρης, μιλώντας χθες στην τηλεόραση του ΑΝΤ1, αν και δεν ξεκαθάρισε ποια θα είναι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τη διόρθωση του λάθους, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο οι δικαιούχοι να χρειαστεί να κάνουν από την αρχή την αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα 2018.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, το μεγαλύτερο μέρος των αιτήσεων που δεν εγκρίθηκαν αφορούσε: α) υπέρβαση του προβλεπόμενου ποσού εισοδήματος του δικαιούχου, β) επειδή ο δικαιούχος δεν πληρούσε το όριο της παραμονής των 5 ετών στην Ελλάδα και γ) η εφαρμογή δεν εύρισκε το συνολικό οικογενειακό εισόδημα από το TAXISnet.
Επισημαίνεται ότι οι ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών, που λαμβάνουν σύνταξη ή επίδομα ανασφάλιστων υπερήλικων του ΟΓΑ, θα λάβουν το μέρισμα χωρίς να υποβάλουν αίτηση με την προϋπόθεση ότι πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Στις περιπτώσεις αυτών των συνταξιούχων η αίτηση είναι προσυμπληρωμένη ηλεκτρονικά και το κοινωνικό μέρισμα θα καταβληθεί στον λογαριασμό στον οποίο καταβάλλεται η σύνταξη ή το επίδομα.
Τα βήματα
1. Είσοδος στην πλατφόρμα με τους κωδικούς TAXIS του δικαιούχου.
2. Συμπλήρωση στοιχείων ΑΜΚΑ, τηλέφωνο επικοινωνίας και e-mail.
3. Τα στοιχεία ελέγχονται αυτόματα για την ορθότητά τους.
4. Συμπλήρωση ΙΒΑΝ ενεργού τραπεζικού λογαριασμού.
5. Ο αιτών ελέγχει εάν συμπεριλαμβάνονται όλα τα μέλη του νοικοκυριού στην αίτησή του. Εάν κάποιο ανήλικο μέλος δεν συμπεριλαμβάνεται, θα πρέπει να συμπληρωθούν τα στοιχεία του ώστε να συμπεριληφθεί στην αίτηση.
6. Στη συνέχεια όλα τα ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη του νοικοκυριού θα πρέπει να αποδεχτούν ή να απορρίψουν την υπαγωγή τους στην αίτηση, κάνοντας χρήση των προσωπικών κωδικών TAXIS. Προσοχή! Χωρίς αυτή την ενέργεια η αίτηση δεν προχωρά.
7. Μετά την ολοκλήρωση των συναινέσεων, ή μη, εμφανίζεται αυτόματα η ένδειξη που αναφέρει εάν πληρούνται τα κριτήρια. Εάν πληρούνται τα κριτήρια, θα πρέπει ο δικαιούχος να πατήσει την επιλογή έγκριση – συναίνεση, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Έπειτα από 1 ή 2 ημέρες γίνεται η πίστωση του ποσού.
Σε περίπτωση προβλήματος οι πολίτες πρέπει να απευθυνθούν:
- Σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ.
- Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης.
- Στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας.
Το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος είτε ενημερώνεται αυτόματα για τις αλλαγές είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.
- Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν τις παραπάνω περιπτώσεις και δεν καλύπτονται από τις Ερωτήσεις και Απαντήσεις, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 213-2168380.