Skip to main content

Σε ανοδική τροχιά η αγορά τυροκομικών προϊόντων

Θετικές τάσεις στον κλάδο της εγχώριας κατανάλωσης τυροκομικών προϊόντων διαπιστώνει μελέτη της ICAP Group, καθώς σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, από το 2013 και μετέπειτα, η εγχώρια κατανάλωση διαγράφει θετική πορεία, σημειώνοντας αύξηση 4,3% το 2013 και 2,6% το 2014.

Για το 2015 μάλιστα, αναμένεται νέα ενίσχυση της κατανάλωσης – της τάξης του 2% – ενώ σε παρεμφερή επίπεδα εκτιμάται η αύξηση και για το 2016.

Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται από τυριά ελληνικής παραγωγής, το ποσοστό των οποίων διαμορφώνεται σε 65% – 66%. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η εισαγωγική διείσδυση παραμένει σε σχετικά υψηλά επίπεδα και κυμαίνεται στο 33% – 35%.

Το 2015, περίπου το 12% της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης αφορούσε τυποποιημένα τυροκομικά προϊόντα, ενώ όσον αφορά την κατανάλωση τυροκομικών μόνο μέσω των super markets και των λοιπών σημείων λιανικής, το ποσοστό έφθασε στα επίπεδα του 22%.

Στο μεταξύ, αύξηση παρουσιάζουν και οι ποσότητες εξαγωγής, καθώς το ποσοστό εξαγωγικής επίδοσης κυμάνθηκε στο 21% τη διετία 2014 – 2015.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας:

  • Στον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων περιλαμβάνεται πλήθος παραγωγικών επιχειρήσεων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους.
  • Οι μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες διαθέτουν οργανωμένα δίκτυα διανομής, καλύπτοντας γεωγραφικά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής επικράτειας.
  • Οι μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις καλύπτουν τις ανάγκες κυρίως των τοπικών αγορών αλλα διοχετεύουν και μέρος των προϊόντων τους σε άλλες (γεωγραφικές) αγορές.
  • Ο κλάδος περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μικρών οικεγενειακών τυροκομείων, τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο.
  • Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα των ειδών διατροφής.
  • Σημαντικό μέρος των εισαγωγών αφορούν προϊόντα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, catering).