Skip to main content

Η Amazon κατακτά χάλκινο βάσει της κεφαλαιοποίησης

Από την έντυπη έκδοση 

Της Αγγελικής Κοτσοβού
[email protected]

Για πρώτη φορά η Amazon του Τζεφ Μπέζος κατάφερε να εκθρονίσει τη Microsoft του άλλοτε πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο Μπιλ Γκέιτς, με τον κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου να ηγείται της νέας εποχής στην τεχνολογία, αφήνοντας πίσω τη Microsoft και τη «χρυσή εποχή» των desktops. Με τη μετοχή της Amazon να έχει ξεπεράσει τα 1.450 δολάρια, η χρηματιστηριακή αξία του «κολοσσού» ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε στα 702,5 δισ. δολάρια, εκθρονίζοντας για πρώτη φορά τη Microsoft, με κεφαλαιοποίηση 699,2 δισ. δολαρίων.

Η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος κατάφερε να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο, βάσει κεφαλαιοποίησης, με την Apple να διατηρεί τα σκήπτρα και με χρηματιστηριακή αξία 849,2 δισ. δολαρίων, ακολουθούμενη από την Alphabet της Google (744,8 δισ.). Η Microsoft βρίσκεται στην τέταρτη θέση, ακολουθούμενη από το Facebook, η χρηματιστηριακή αξία του οποίου ανέρχεται στα 521,5 δισ. δολάρια. Σε μία ακόμη εξέλιξη που υποδηλώνει τη νέα τάξη πραγμάτων, οι πέντε πολυτιμότερες (βάσει κεφαλαιοποίησης) εταιρείες στον κόσμο προέρχονται από τον τεχνολογικό κλάδο, έχοντας ξεπεράσει σε κεφαλαιοποίηση τις εταιρείες του παραδοσιακού επιχειρείν, όπως η Boeing, η κεφαλαιοποίηση της οποίας ανέρχεται στα 205 δισ. δολάρια. Οι γίγαντες της τεχνολογίας ξεπερνούν σε κεφαλαιοποίηση όλες τις εισηγμένες επιχειρήσεις με έδρα στην πολιτεία της Ουάσιγκτον, η συνολική χρηματιστηριακή αξία των οποίων υπολογίζεται στα 400 δισ. δολάρια.

Η αξία της Amazon έχει σχεδόν τετραπλασιασθεί μέσα στην τελευταία τριετία. Μόνο στη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου η αξία της μετοχής της αυξήθηκε κατά 73%, έχοντας αναδείξει τον ιδρυτή της Τζεφ Μπέζος στον πλουσιότερο άνδρα στον κόσμο, υποσκελίζοντας τον Μπιλ Γκέιτς της Microsoft. Σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία του «Forbes», η περιουσία του 54χρονου Μπέζος ανέρχεται στα 121 δισ. δολάρια, έναντι 91,4 δισ. του Μπιλ Γκέιτς.

Το success story των κολοσσών τεχνολογίας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον, αλλά και πυρά από ανταγωνιστές και ρυθμιστικές αρχές για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους, αλλά και για φοροαποφυγή.

Η κόντρα μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εταιρειών τεχνολογίας μαίνεται σε αρκετά μέτωπα. Οι εταιρείες των social media βρέθηκαν για ακόμη μία φορά στο στόχαστρο της Κομισιόν, που εξέφρασε χθες τη λύπη της για το γεγονός ότι ορισμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν ευθυγραμμίσει επαρκώς τους όρους των υπηρεσιών τους με όσα αξιώνει η Ε.Ε. για τον σεβασμό της προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους. Οι ευρωπαϊκές αρχές, που είχαν ζητήσει πέρυσι τις αλλαγές στους όρους χρήσης, έχουν την εξουσία να επιβάλουν πρόστιμα εάν κρίνουν ότι οι εταιρείες δεν έχουν συμμορφωθεί με τα αιτήματα των Αρχών.

Τα Facebook, Twitter και Google+ δημοσιοποίησαν χθες αλλαγές με τις οποίες σκοπεύουν να ανταποκριθούν στις αξιώσεις των ευρωπαϊκών αρχών, αλλά αυτές «πληρούν μόνο εν μέρει τους κανόνες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας» αναφέρει η Κομισιόν σε ανακοίνωσή της. Το εκτελεστικό όργανο της Ε.Ε. χαιρετίζει ωστόσο ορισμένες αλλαγές, που θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να ασκούν το δικαίωμά τους να αποσύρονται από μια αγορά στο Ίντερνετ. 

Οι χρήστες της Ε.Ε. θα μπορούν επίσης εφεξής να προσφεύγουν, εναντίον των ιστοτόπων αυτών, στη Δικαιοσύνη της Ευρώπης, αντί στην Καλιφόρνια, όπου έχουν την έδρα τους οι αντίστοιχες εταιρείες. Ωστόσο το Facebook «και κυρίως» το Twitter ανταποκρίθηκαν μόνο εν μέρει στα προβλήματα νομικής ευθύνης και στον τρόπο που οι χρήστες ενημερώνονται για μια ενδεχόμενη απόσυρση περιεχομένου ή την καταγγελία μιας σύμβασης.