Την προσδοκία ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, θα τονώσουν τον τζίρο των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων, εξέφρασε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή την έναρξη της “μίνι” εκπτωτικής περιόδου σήμερα.
Όπως σημείωσε ο κ. Κορκίδης, τα εμπορεύματα που θα διαθέσουν οι επιχειρήσεις με έκπτωση θα αφορούν το σύνολο των εμπορευμάτων τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος θα αποτελεί νέες παραλαβές της σεζόν, καθιστώντας έτσι το εκπτωτικό δεκαήμερο αρκετά δελεαστικό ως προς την ποικιλία και τις τιμές για τους καταναλωτές.
«Οι προσδοκίες μας φέτος είναι να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και τα αποτελέσματα του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματα μας. Οι εξελίξεις συντηρούν την ισχνή οικονομική δραστηριότητα, ενώ οι “πολλά υποσχόμενες” ενδιάμεσες εκπτώσεις, δεν κατάφεραν μέχρι σήμερα να τονώσουν τον τζίρο των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων. Ας ελπίσουμε ότι το φετινό εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ο καταναλωτής που θα βρεθεί αντιμέτωπος με δελεαστικές διπλές τιμές, θα τις εκμεταλλευτεί στο μέτρο του δυνατού, για να κάνει “έξυπνες” χειμερινές αγορές», ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Ο κ. Κορκίδης γνωστοποίησε επίσης ότι η ΕΣΕΕ με την ευκαιρία των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων, θα πραγματοποιήσει και φέτος την περιοδική έρευνα για το λιανεμπόριο, ενώ θα διερευνήσει με συγκριτικά πλέον στοιχεία τη φετινή και τη περυσινή κίνηση στη διάρκεια του δεκαημέρου 1 με 10 Νοεμβρίου. Παράλληλα θα καταγραφούν οι απόψεις των εμπόρων από όλη τη χώρα για το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου.
Στοιχεία για την περσινή εκπτωτική περίοδο
Πέρυσι, το ίδιο δεκαήμερο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Το 40% των επιχειρήσεων είδε τις πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο του 2014 να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2013 και το 37% σε χαμηλότερα. Σε μεγαλύτερο βαθμό ήταν απαισιόδοξες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε πωλήσεις ειδών οικιακού εξοπλισμού, το 47% των οποίων εμφάνισε χαμηλότερες πωλήσεις.
Πανελλαδικά οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο προαιρετικό εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου πέρυσι, άγγιξαν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος και συγκεκριμένα το 28%.
Ενδιαφέρον παρουσίασε το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας των επιχειρήσεων, αφού το επίπεδο των ποσοστών των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειονότητά τους μεταξύ 10% και 20%. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά μία στις τρείς επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου, ενώ τρεις στις πέντε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ένδυση πραγματοποίησαν μάλλον μικρές εκπτώσεις.
Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου το 2014, δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο, στο διάστημα της φθινοπωρινής και την αρχή της χειμερινής σεζόν, για το 43% των επιχειρήσεων. Ένας στους τέσσερις εμπόρους δήλωσε ότι τελικά μειώθηκε ο συνολικός τζίρος, ενώ ένας στους τρεις είπε ότι έχει θετικό αντίκτυπο.
Πηγή: ΑΜΠΕ