Skip to main content

Μαύρη Παρασκευή: Ρεκόρ οnline πωλήσεων

Από την έντυπη έκδοση

Χάρη στη δυναμική ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας, τα καταστήματα είδαν τις πωλήσεις τους να ξεπερνούν όλα τα προηγούμενα ρεκόρ κατά 1 δισ. δολάρια κατά την ημέρα της αργίας των Ευχαριστιών και της «Μαύρης Παρασκευής» που ακολούθησε. 

Οι καταναλωτές δαπανούσαν ένα εκατομμύριο δολάρια ανά λεπτό στις αγορές τους στο Internet την ημέρα της «Μαύρης Παρασκευής», σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Shopify. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Conference Board στις ΗΠΑ εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο σε διάρκεια 17 ετών. Οι online πωλήσεις στους 100 μεγαλύτερους ομίλους λιανικής του Διαδικτύου στις ΗΠΑ ανήλθαν στα 7,9 δισ. δολάρια τις δύο ημέρες, ποσό αυξημένο κατά 18% από τα επίπεδα του 2016, σύμφωνα με την εταιρεία Adobe Analytics. Οι καταναλωτές ξόδεψαν το ποσό ρεκόρ των 5 δισ. δολαρίων μόνο την ημέρα της «Μαύρης Παρασκευής» συγκριτικά με τα 3,34 δισ. δολάρια που είχαν ξοδέψει την ίδια ημέρα πέρυσι, σύμφωνα πάντα με στοιχεία της Adobe Analytics.

Επίσης, και το ποσό των 2,87 δισ. δολαρίων που ξόδεψαν online οι καταναλωτές την ημέρα της αργίας των Ευχαριστιών την Πέμπτη αποτελεί επίσης ρεκόρ, συγκριτικά με το 1,93 δισ. δολάρια που είχαν δαπανήσει πέρυσι την ίδια ημέρα. Οι καταναλωτές αναμένεται να καταρρίψουν νέο ρεκόρ και σήμερα Δευτέρα, μία ημέρα που παραδοσιακά σπεύδουν να αγοράσουν ηλεκτρονικά είδη. Η Adobe Analytics προβλέπει ότι σήμερα οι online πωλήσεις θα φθάσουν την αξία των 6,6 δισ. δολαρίων, ποσό αυξημένο κατά 16,5% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

Αντίθετα, οι πωλήσεις στα καταστήματα αναμένεται να είναι μειωμένες φέτος, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Reuters. Τις δύο ημέρες, Πέμπτη και Παρασκευή, εκτιμάται ότι η κίνηση στα καταστήματα λιανικής ήταν μειωμένη 1,6% συγκριτικά με πέρυσι, παρότι η μείωση την ημέρα της αργίας των Ευχαριστιών ήταν μικρότερη από 1%, σύμφωνα με προβλέψεις της ShopperTrak.  

Σημειώνεται ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να υποσκελίζει τις πωλήσεις λιανικής στα ίδια τα καταστήματα. Το μεγαλύτερο μέρος των αγορών από πλευράς καταναλωτών έγινε μέσω κινητού, με τις συσκευές κινητής να εκπροσωπούν το 54% των εντολών. 

Οι όμιλοι λιανικής προσπάθησαν φέτος να αποφύγουν το φαινόμενο, κατά το οποίο πελάτες επισκέφθηκαν τα καταστήματά τους πριν από λίγες ημέρες για να δουν τι θα αγοράσουν και να κάνουν εν συνεχεία τις παραγγελίες τους μέσω της Amazon. 
Για το λόγο αυτό, η Wal-Mart και κάποιοι άλλοι όμιλοι επένδυσαν δισεκατομμύρια στις ηλεκτρονικές δραστηριότητές τους.