Το πρώτο γλυπτό με θέμα την κοινωνικοοικονομική κρίση του εικαστικού Τάσου Νυφαδόπουλου, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, υπέστη φθορές από τον ρασοφόρο πάτερ Κλεομένη, ο οποίος έχει γίνει γνωστός στο διαδίκτυο από βίντεό του στο Youtube που θέτει εκτός λειτουργίας ATM τραπεζών και από άλλες πράξεις βανδαλισμού.
Αυτή τη φορά, όμως, θύμα των πράξεων του δεν ήταν ένα μηχάνημα, αλλά ένα έργο πολιτισμού. Βίντεο κατέγραψε τον ρασοφόρο να απευθύνει υβριστικά σχόλια αναφερόμενα στο γλυπτό «Κρίση» του Τάσου Νυφαδόπουλου, χρησιμοποιώντας την έκφραση «σατανιασμένο άγαλμα της νέας εποχής, μασωνικό», να ανεβαίνει στη βάση του έργου και να σπάει το πέλμα και τα δάχτυλα του ποδιού του γλυπτού – ανθρώπου με ένα σφυρί, μέχρι το σημείο που το σφυρί έσπασε από τις πολλαπλές κρούσεις.
Το γλυπτό «Κρίση» είναι το πρώτο δημόσιο γλυπτό παγκοσμίως με θέμα την κρίση και τις συνέπειές της στον άνθρωπο και την κοινωνία. Τα αποκαλυπτήριά του έγιναν το 2015, κατόπιν δωρεάς του γλύπτη Τάσου Νυφαδόπουλου στον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης. Ο γλύπτης εργαζόταν επί 18 μήνες στο έργο αυτό χωρίς να πάρει χρήματα. Το γλυπτό βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης από το 2015. Έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης σε ελληνικά και ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενώ μέσω των συνεντεύξεων που έδωσε ο γλύπτης για το έργο στο αμερικάνικο και στο κινέζικο πρακτορείο ειδήσεων (Associated Press, Xinhua News Agency), ο νεοελληνικός πολιτισμός προσέλκυσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Η επίθεση στο έργο «Κρίση» είναι μία επίθεση στον ελεύθερο λόγο και την ελέυθερη έκφραση, μια επίθεση στον πολιτισμό που καταπατά τα δικαιώματα κάθε Έλληνα πολίτη.
Ο εικαστικός Τάσος Νυφαδόπουλος, μέσω βίντεο, ανέφερε: «Μιλάω δημόσια γι’ αυτό το γεγονός, γιατί αν επιτρέψω να περάσει έτσι είναι σαν να γίνομαι συνένοχος προς όποια άλλη πράξη βαρβαρότητας κάνει στο μέλλον σε δημόσια Τέχνη. Καλώ όλους να μοιραστούν αυτό το βίντεο στα social media που διαθέτουν ώστε να μη μείνουμε σιωπηροί σε μια τέτοια πράξη».