Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στη διεύρυνση του εξαγωγικού χαρτοφυλακίου της επικεντρώνει τους σχεδιασμούς της η Upfield Ελλάδος, η οποία ήδη ενίσχυσε τη δραστηριότητά της εισερχόμενη σε νέες αγορές στην Ευρώπη. Παράλληλα, με τις επενδύσεις στο εργοστάσιο της Πειραιώς, ύψους 3 εκατ. ευρώ, να βρίσκονται σε εξέλιξη, αναμένεται η περαιτέρω ενδυνάμωση της παραγωγικής δυναμικής έτσι ώστε να «ανοίξει» ο δρόμος και για τις αγορές της Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η εταιρεία ήδη ξεκίνησε να εξάγει προϊόντα ελαιόλαδου σε νέες αγορές στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Γερμανία, Πολωνία, Αυστρία και Τσεχία, ενώ οι στόχοι για περαιτέρω ανάπτυξη του εξαγωγικού «καλαθιού» είναι άμεσα συνυφασμένοι με την υλοποίηση των σχεδιασμών που αφορούν το εργοστάσιο της Πειραιώς.
Αναπτυξιακά πλάνα
Πιο συγκεκριμένα, τα αναπτυξιακά πλάνα τα οποία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη περιλαμβάνουν:
- Την ταχεία και αποτελεσματική μεταφορά της γραμμής περιτυλίγματος και των ειδικευμένων εργαζομένων από το εργοστάσιο στο Ρέντη (που παραμένει υπό την ιδιοκτησία της Unilever) στις εγκαταστάσεις της Πειραιώς.
- Την ανακαίνιση του ιστορικού εργοστασίου για την ενίσχυση της υποδομής για την προετοιμασία της αύξησης της παραγωγικής ικανότητας.
- Την παραγωγική αναβάθμιση για την αύξηση των δυνατοτήτων του εργοστασίου για την παραγωγή νέων συνταγών και προϊόντων, καθώς και την εκπαίδευση που παρέχεται στο εργατικό δυναμικό για τη στήριξη των νέων συνταγών που θα παράγονται στο εργοστάσιο.
Σημειώνεται ότι στο εργοστάσιο της Πειραιώς, πέρα από τη μεταφορά μέρους της παραγωγής από το εργοστάσιο του Ρέντη, δηλαδή των μαργαρινών σε πλάκα, γίνεται επίσης η επεξεργασία και η συσκευασία ελαιόλαδου, τα σπορέλαια, τα μαγειρικά λίπη και τα spreads.
Σε ό,τι αφορά τα λεγόμενα spread tubs, δηλαδή τις στρογγυλές συσκευασίες μαργαρίνης, η παραγωγή τους μεταφέρεται σε εργοστάσια στο ευρωπαϊκό δίκτυο του μητρικού ομίλου της Upfield.
Στρατηγικός ρόλος
Αξίζει να σημειωθεί ότι μολονότι οι πληροφορίες της «Ν» θέλουν τη δραστηριότητα της Ελλάδος να περιορίζεται σε κάτι λιγότερο από το 3% των συνολικών εσόδων του ομίλου της Upfield (δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμα τα μεγέθη του 2018, όταν και επί της ουσίας ξεκίνησε η δραστηριότητα του ισχυρού ομίλου που ελέγχεται από το fund KKR), η ελληνική θυγατρική φαίνεται ότι διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στις φιλοδοξίες του group για βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων (Altis, Vitam, Becel ProActiv, Flora, Sol, Super Fresco, Νέα Φυτίνη) χαίρει εκτίμησης από υψηλής πιστότητας καταναλωτές και φέρεται να αποτελεί «δυνατό» χαρτί για τους μελλοντικούς σχεδιασμούς και δη για τις αγορές της Μέσης Ανατολής.
Υπενθυμίζεται ότι το 2018 το χαρτοφυλάκιο ελαιόλαδου και μαργαρινών της Ελαΐς – Unilever Hellas πέρασε στον έλεγχο της KKR, η οποία δραστηριοποιείται στην κατηγορία των spreads μέσω της Upfield, στο πλαίσιο της συμφωνίας του πολυεθνικού ομίλου Unilever με το fund για την εξαγορά της παγκόσμιας επιχείρησης των spreads.