Skip to main content

Γιατί η The Mart «έδωσε» τζίρο στη Σκλαβενίτης

Από την έντυπη έκδοση 

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Με χαμηλότερη ταχύτητα σε σχέση με τη λιανική κινήθηκε την περσινή χρονιά η δραστηριότητα της χονδρικής της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, με τα μεγέθη της The Mart κατά το 2017 να επηρεάζονται από την αναβίωση του δικτύου της Μαρινόπουλος, γεγονός το οποίο αποτυπώθηκε εν γένει και στην εικόνα που παρουσίασε ο εγχώριος κλάδος cash & carry. Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης της The Mart που δημοσιοποιήθηκαν χθες, ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 5,1%, στα 312,4 εκατ. ευρώ έναντι 329,7 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ το μικτό κέρδος περιορίστηκε σε 55,9 εκατ. ευρώ έναντι 57,8 εκατ. ευρώ.

Τα «χαμένα» έσοδα
Όπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στη The Mart, «η υποχώρηση των εσόδων οφείλεται κατά κύριο λόγο στις εξελίξεις που συντελέστηκαν στην οργανωμένη λιανική. Ο “χαμένος” τζίρος της χονδρικής του 2017 μετακυλίστηκε στη δραστηριότητα της λιανικής της Σκλαβενίτης με την ενεργοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος».

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα EBITDA υποχώρησαν στα 2,8 εκατ. ευρώ έναντι 4,7 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα προ φόρων κέρδη περιορίστηκαν το 2017 σε 314,7 χιλ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως σε υψηλές αποσβέσεις ελέω και της υλοποίησης επενδυτικού σχεδιασμού της τάξεως των 5,5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2017 η Σκλαβενίτης προχώρησε στη μετατροπή καταστήματος της Μαρινόπουλος στην Αργυρούπολη σε κατάστημα cash & carry με το σήμα Τhe Mart, ενώ τον περσινό Ιούνιο λειτούργησε ένα ακόμα νέο σημείο στα Χανιά, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων σε δεκατρία (συμπεριλαμβανομένου και ενός σημείου Drive In στην Καλαμάτα). Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, σημαντικά κεφάλαια κατευθύνθηκαν επίσης στην ενίσχυση του στόλου, στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των private label προϊόντων, το οποίο για τη χονδρική περιλαμβάνει περί τους 3.500 κωδικούς, ενώ παράλληλα η The Mart προχώρησε στην αναβάθμιση του συστήματος μηχανογράφησης.

Σε ό,τι αφορά τους φετινούς σχεδιασμούς, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι διατηρούνται οι κινήσεις ενίσχυσης του δικτύου της χονδρικής, με την αλυσίδα να δρομολογεί τη δημιουργία ενός νέου σημείου στα Ιωάννινα, η λειτουργία του οποίου -βάσει χρονοδιαγράμματος- αναμένεται το νέο έτος.

Η φετινή χρήση
Σχετικά με τις εκτιμήσεις της διοίκησης για τη συνολική πορεία των μεγεθών της The Mart φέτος, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι αναμένεται διατήρηση της δυναμικής στα περσινά επίπεδα, με μικρή βελτίωση κερδοφορίας. Η επίδοση αυτή φέρεται ότι χαρακτηρίζεται ως ικανοποιητική από την πλευρά της εταιρείας, δεδομένης της συνολικής πορείας που καταγράφει ο εγχώριος κλάδος της οργανωμένης χονδρικής. Συνολικά οι επιδόσεις των cash & carry φέτος, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εμφανίζουν μικτή εικόνα, με τις τουριστικές περιοχές να κινούνται με βελτιωμένους ρυθμούς ανάπτυξης. Ωστόσο, δεν αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην εικόνα των πωλήσεων της αγοράς στο σύνολο του 2018. Η προσδοκία του κλάδου είναι να επιτευχθεί ένας περιορισμός της απώλειας που καταγράφηκε το 2017, όταν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, τα έσοδα της αγοράς υποχώρησαν κατά 3,1% και διαμορφώθηκαν σε 1,109 δισ. ευρώ.