Skip to main content

+5,7% έσοδα, +39% τα κέρδη του ΟΠΑΠ στο α’ εξάμηνο

Η συνεισφορά των VLT’s, οι υψηλότερες επιδόσεις των αριθμολαχείων, αλλά και η εκ βάθρων βελτίωση του προϊόντος αθλητικού στοιχηματισμού συνέβαλαν στην ενίσχυση των μεγεθών του ΟΠΑΠ κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, όπως τονίζεται από τη διοίκηση της εταιρείας. Η εταιρεία μέχρι στιγμής διαθέτει 20.035 VLTs στην Ελλάδα σε 365 καταστήματα Play Gaming Halls και 1.952 πρακτορεία ΟΠΑΠ, καθώς και 6.487 SSBTs σε Ελλάδα και Κύπρο.

Επίσης σημαντική ήταν και η μείωση των λειτουργικών εξόδων ως απόρροια κυρίως των μειωμένων εξόδων πληροφορικής μετά την ολοκλήρωση του έργου του τεχνολογικού μετασχηματισμού. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΠΑΠ, Damian Cope, «τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ για το δεύτερο τρίμηνο ήταν για μια ακόμη φορά ικανοποιητικά, χάρη στη συνέχιση των θετικών τάσεων που παρατηρήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο. Μάλιστα, τα επιτεύγματα αυτά σημειώθηκαν έναντι μιας ιδιαίτερα απαιτητικής συγκριτικής βάσης, καθώς τον Ιούνιο του 2018 είχαμε τη συνεισφορά του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου. Η συνεχιζόμενη διαχείριση κόστους σε όλο το εύρος της εταιρείας προσέφερε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη κερδοφορίας, παρά τα διάφορα μη επαναλαμβανόμενα κόστη της συγκεκριμένης περιόδου».

Κερδοφορία
Ειδικότερα τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2019 αυξήθηκαν κατά 5,7% στα 779,6 εκατ. ευρώ. Ο ρυθμός μεταβολής των εσόδων αυξήθηκε στο β’ τρίμηνο 2019, και το GGR το β’ τρίμηνο 2019 ενισχύθηκε κατά 6,5% στα 383,6 εκατ. ευρώ. Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 7,0% και διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο 2019 σε 308,4 εκατ. ευρώ. Το β’ τρίμηνο 2019 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 152,3 εκατ. ευρώ υψηλότερο κατά 8,6% σε ετήσια βάση, επιβεβαιώνοντας για ακόμα ένα τρίμηνο ότι η αύξηση των εσόδων συνδράμει σε ακόμα υψηλότερη κερδοφορία. 

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2019 αυξήθηκαν κατά 26,2% στα 198,7 εκατ. ευρώ, ή αύξηση 21,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβανομένων έκτακτων μη επαναλαμβανόμενων κονδυλίων που σχετίζονται κυρίως με την αντιστροφή επίδικων προβλέψεων στο α’ τρίμηνο. Τα EBITDA β’ τριμήνου 2019 ανήλθαν σε 87,0 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 24,0%, ή αύξηση 28,0% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Τα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 39,0% στα 91,8 εκατ. ευρώ ή υψηλότερα κατά 30,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Το β’ τρίμηνο 2019 τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 34,6 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 32,2% ή αυξημένα κατά 39,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Η ταμειακή θέση της εταιρείας παραμένει ισχυρή, με καθαρό δανεισμό στα 361,9 εκατ. ευρώ και δείκτη Καθαρός Δανεισμός/LTM EBITDA στο 0,9x. 

Αναβάθμιση
Συμπληρώνοντας, ο κ. Κόουπ τόνισε πως η υλοποίηση του Οράματος 2020 και η καθιέρωση του ΟΠΑΠ ως εταιρεία ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκόσμιου επιπέδου συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς, με επιπλέον βελτιώσεις να σημειώνονται σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων. «Τα τελευταία τρία χρόνια, έχουμε καταφέρει να ανανεώσουμε ή να αναβαθμίσουμε περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου δικτύου καταστημάτων που διατηρούμε σε όλη την Ελλάδα».