Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Περαιτέρω ενίσχυση οικονομικών μεγεθών και μεριδίου προβλέπει για το 2016 η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα, που είναι σε θέση να χαράσσει στρατηγική επέκτασης των δραστηριοτήτων της σε ένα δυσμενές για το λιανεμπόριο περιβάλλον, χάρη στην ασφάλεια που της παρέχουν τα υψηλά επίπεδα ρευστότητας, περί τα 50 εκατ. ευρώ σήμερα, και οι καλές επιδόσεις των πολυκαταστημάτων, οι πωλήσεις των οποίων άγγιξαν τα 160 εκατ. ευρώ το 2015.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έκλεισε στα 158,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 12,2% (ή 7% σε συγκρίσιμα πολυκαταστήματα, δεδομένου ότι το attica της Τσιμισκή λειτούργησε μόνο τρεις μήνες το 2014) συγκριτικά με τα επίπεδα του 2014.
Την ίδια ώρα η κερδοφορία παραμένει σταθερή, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 10,4-10,5 εκατ. ευρώ το 2015 από 10,6 εκατ. ευρώ το 2014. Ισχυρή ώθηση στα μεγέθη της αλυσίδας πολυκαταστημάτων έδωσε το β’ εξάμηνο, καθώς οι πληρωμές των προμηθευτών και ο εφοδιασμός των καταστημάτων είχε γίνει εγκαίρως και η εταιρεία δεν αντιμετώπισε προβλήματα με τα capital controls, ενώ φαίνεται να απέσπασε μερίδια από τον ανταγωνισμό.
Ιδιαίτερα αποδοτική αποδείχθηκε η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων. Είναι ενδεικτικό ότι τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις ενισχύθηκαν με διψήφιο ρυθμό σε όλα σχεδόν τα πολυκαταστήματα του δικτύου. Σύμφωνα με στοιχεία που παραχώρησε στη «N» η εταιρεία, το attica στο City Link εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 15,1%, το Golden attica 12,9%, το attica στο Mediterranean Cosmos 15,3% και το attica της Τσιμισκή 12,3%, ενώ σταθεροποιητικές τάσεις σημείωσε το attica στο Τhe Mall Athens (περίπου -2%).
Στο σύνολο της χρονιάς το attica του City Link πραγματοποίησε πωλήσεις 84 εκατ. ευρώ (από 78 εκατ. ευρώ το 2014), το Golden attica 43,1 εκατ. ευρώ (από 40,4 εκατ. ευρώ) και το attica στο The Mall Athens 1,845 εκατ. ευρώ (από 1,85 εκατ. ευρώ). Στη Θεσσαλονίκη, όπου διαφοροποιείται το περιβάλλον του ανταγωνισμού, η απουσία εμπορικής κίνησης από Ρώσους τουρίστες που είναι παραδοσιακοί πελάτες της τοπικής αγοράς, είχε ελάχιστο αντίκτυπο στις πωλήσεις της αλυσίδας. Το attica στο Mediterranean Cosmos έκλεισε με τζίρο 15 εκατ. ευρώ (από 15,5 εκατ. ευρώ), ενώ το νέο attica της Τσιμισκή εμφάνισε 15,6 εκατ. ευρώ (από 4,47 εκατ. ευρώ σε τρεις μήνες λειτουργίας το 2014) και ξεπέρασε το στόχο πωλήσεων που είχε τεθεί για την πρώτη 12μηνη χρήση, που ήταν 12 εκατ. ευρώ.
Προβλέψεις
Για το 2016 η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα διατηρεί την πολιτική των συντηρητικών προβλέψεων και εκτιμά ότι εάν δεν προκύψει κάποιο γεγονός που θα ανατρέψει τα σημερινά οικονομικά δεδομένα στη χώρα, οι επιδόσεις της αλυσίδας θα συνεχίσουν να βελτιώνονται καθώς θα κερδίζει μερίδια από την αγορά. Επίσης στο β’ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης προβλέπεται να υλοποιηθεί και η πλήρης ανακαίνιση του attica στο City Link, μια επένδυση που θα λάβει χώρα σταδιακά και θα κυμανθεί στα 4 εκατ. ευρώ.
Το μαξιλάρι ρευστότητας, που κατά πληροφορίες διαμορφώνεται σε 50 εκατ. ευρώ σήμερα, καθιστά την εταιρεία έτοιμη και για άλλες επενδυτικές κινήσεις. Εξάλλου, σταθερό είναι το ενδιαφέρον για επέκταση στα νότια προάστια, όπου μελετά την ανάπτυξη ενός «μικρού» attica, αν και προς το παρόν δεν έχει βρεθεί ο κατάλληλος χώρος (2,5 – 4 χιλ. τ.μ.).