Skip to main content

Με ρυθμό ανάπτυξης 3,5% στο α’ εξάμηνο τα attica

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ 
[email protected]

Ενισχυμένες κατά 3,5% έκλεισαν οι πωλήσεις της αλυσίδας πολυκαταστημάτων attica στο α’ εξάμηνο επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της διοίκησης, που εστιάζει σε συνεχή αναβάθμιση των χώρων πώλησης και εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων – δίνοντας έμφαση στο επόμενο διάστημα στην ανάπτυξη της Armani Exchange αλλά και στη στρατηγική επένδυση στην Καλογήρου.

Η Αττικά Πολυκαταστήματα συνεχίζει να υπεραποδίδει της λιανεμπορικής αγοράς κερδίζοντας μερίδια. Ειδικά το τελευταίο διάστημα, από τον Μάιο και μετά, τις επιδόσεις ενισχύει η τουριστική κίνηση, κυρίως στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις του attica στην πλατεία Συντάγματος (Citi Link) αυξήθηκαν κατά 9,3% τον Ιούνιο, μετριάζοντας τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των προηγούμενων μηνών και ειδικά του α’ τριμήνου, που χαρακτηρίστηκε από μερίδα της αγοράς ως το πιο δύσκολο από την αρχή της οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία, το attica στο Citi Link εμφάνισε πωλήσεις 41,2 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2017, με αύξηση 3,74%, ενώ περίπου 1% είναι η αντίστοιχη αύξηση των πωλήσεων για το attica στο Golden Hall (πάνω από τα 22 εκατ. ευρώ). Ιδιαίτερη δυναμική επιδεικνύουν και τα πολυκαταστήματα στη Θεσσαλονίκη, με το attica της Τσιμισκή να εμφανίζει πωλήσεις 8,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 9% και τα δύο σημεία του Mediterranean Cosmos 7,5 εκατ. ευρώ με αύξηση 3% αντίστοιχα. Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία διατηρεί υψηλά επίπεδα ρευστότητας (πάνω από 40 εκατ. ευρώ διαθέσιμα), ενώ με βάση συντηρητικές προβλέψεις εκτιμά ότι το 2017 θα κλείσει με κερδοφορία και αύξηση κύκλου εργασιών 5%-7%.   

Η στρατηγική
Η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα έκλεισε μια νέα αποκλειστική συνεργασία με τον οίκο Armani κι ετοιμάζεται να λανσάρει από το φθινόπωρο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το σήμα Armani Exchange. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τον Σεπτέμβριο αναμένεται ν’ ανοίξει monobrand κατάστημα στο Golden Hall (στην πρώην boutique Tod’s) και από τη νέα σεζόν το νέο brand θα αποκτήσει παρουσία στα attica. 

Επίσης, σε εξέλιξη είναι επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ στο attica του City Link, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τα μέσα του 2018. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις αναβάθμισης στο Golden attica, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της. 

Η επέκταση της αλυσίδας παραμένει στρατηγικός στόχος για τους μετόχους της Αττικά Πολυκαταστήματα (Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, Αλέξης Σγουμπόπουλος, Κωνσταντίνος Τσουβελεκάκης και FF Group) που τελεί εν αναμονή της εκκίνησης της επένδυσης στο «Ελληνικό», ενώ το επόμενο διάστημα η διοίκηση θα είναι προσηλωμένη και στην ανάταξη των δυνάμεων της Καλογήρου. Η Αττικά Πολυκαταστήματα συμμετέχει με 10% στη νέα εταιρεία (Vertia) που συστάθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας εξυγίανσης, με δικαίωμα αύξησης της συμμετοχής της σε 20%.

Με την υπογραφή MoU μεταξύ του Σαμ Φάις, στον όμιλο του οποίου περνά η ιστορική εταιρεία, των βασικών μετόχων της Καλογήρου (οικογένεια Λεμονή) και των πιστωτριών τραπεζών (Alpha Bank και Eurobank) έχει δρομολογηθεί αίτημα υπαγωγής της εταιρείας στις διατάξεις του άρθρου 106 β και δ του ν. 3588/2007. Ήδη γίνονται ενέργειες για την επαναλειτουργία των καταστημάτων της Καλογήρου αλλά και την ανάπτυξη corners στα πολυκαταστήματα attica, που ενισχύουν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των σημάτων τους στον κλάδο υποδημάτων. Σημειώνεται δε ότι και στο τμήμα των παιδικών υποδημάτων (μετά τον Μάρτιο έληξε η συνεργασία με τη Nak και η εταιρεία αναπτύσσει αυτόνομα το τμήμα) οι κινήσεις αναβάθμισης έχουν αρχίσει να αποδίδουν.