Skip to main content

Διείσδυση της ΕΨΑ σε τρεις ξένες αγορές

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Διαβατήριο εισόδου στην αγορά της Μαλαισίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Ισραήλ εξασφάλισε η βολιώτικη εταιρεία εμφιάλωσης ΕΨΑ, προχωρώντας στη σύναψη συνεργασιών με τοπικούς διανομείς / εταιρείες, ενώ βρίσκεται ήδη σε αντίστοιχες διαδικασίες προκειμένου να διεισδύσει σε ακόμα μια ισχυρή αγορά.

Με την εξαγωγική δυναμική της εταιρείας να βαίνει αυξανόμενη, αποτελώντας ήδη το 7% του συνολικού τζίρου της από 5% το 2014, η ΕΨΑ έχει παρουσία σε περίπου 20 αγορές.

Οπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Τσαούτος, «σε επίπεδο εξωστρέφειας ο στόχος είναι δυνητικά οι εξαγωγές να αποτελέσουν το 10% του συνολικού τζίρου. Σε αυτό το πλαίσιο, συνεχώς εξετάζουμε τις δυνατότητες ανάπτυξης συνεργασιών με ξένες εταιρείες, προκειμένου το σήμα της EΨΑ να μπορέσει να εισχωρήσει στα διεθνή ράφια, εξασφαλίζοντας συνθήκες αναπτυξιακής προοπτικής. Ενδεικτικά στη Σαουδική Αραβία στοχεύουμε στα premium σούπερ μάρκετ».

Η βελτιωμένη πορεία εκτός συνόρων αποτελεί ανάχωμα για τη μειούμενη πορεία που καταγράφει η εγχώρια αγορά μη αλκοολούχων. Οπως αναφέρει ο κ. Τσαούτος, «το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν κακό για το σύνολο της αγοράς, ωστόσο τον Απρίλιο και τον Μάιο καταγράφηκαν μικρές βελτιώσεις».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το παιχνίδι για τους εγχώριους εμφιαλωτές τη φετινή σεζόν εξαρτάται από το τρίπτυχο: πολιτικές εξελίξεις – τουρισμός – καιρός.

«Ηδη από άποψη καιρικών συνθηκών, αλλά και πολιτικών εξελίξεων το περιβάλλον δεν είναι ευνοϊκό. Ωστόσο, εάν εξασφαλιστεί μια σταθερότητα στο πολιτικό πεδίο και ισχύσουν και οι προβλέψεις για αυξημένο τουριστικό ρεύμα, πάντα με σύμμαχο τον καιρό, τότε μπορεί να υπάρξει σημαντική βελτίωση της πορείας της αγοράς».

Οσον αφορά τη πορεία του 2014, τα έσοδα διατηρήθηκαν στα επίπεδα του 2013, ήτοι 11,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ήταν αρνητικά στις 290.317 ευρώ από κέρδη 50.718 ευρώ το 2013.