Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Επενδύσεις μικρής εμβέλειας κυρίως σε ενίσχυση του omnichannel δικτύου πωλήσεων σχεδιάζει βραχυπρόθεσμα ο όμιλος Fourlis, που προετοιμάζει την μεσοπρόθεσμη στρατηγική του για γεωγραφική επέκταση των υφιστάμενων και πιθανόν νέων δραστηριοτήτων, με ορίζοντα το 2025.
Όπως έκανε γνωστό η διοίκηση, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων – όπου αποφασίστηκε επιστροφή κεφαλαίου 10 λεπτών ανά μετοχή στους μετόχους – εντός του 2018 αναλαμβάνονται δράσεις για την ανάπτυξη φυσικών αλλά και ηλεκτρονικών καταστημάτων για την Intersport σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία. Οι ενέργειες αυτές αναμένεται να επιβεβαιώσουν την εκτίμηση για μερίδιο 4% των online πωλήσεων στον συνολικό κύκλο εργασιών της αλυσίδας ενώ το 2022 το ποσοστό αυτό αναμένεται να αγγίξει το 10%. Ήδη στο 12μηνο στο ελληνικόonline κατάστημα οι πωλήσεις έχουν τετραπλασιαστεί, όπως σημείωσε ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ομίλου. Το αντίστοιχο μερίδιο για τις on line πωλήσεις της ΙΚΕΑ εκτιμάται σε 7,5% με πρόβλεψη αυτό να ανέλθει στο 10% το 2020.
Η διοίκηση του ομίλου μελετά νέο concept καταστημάτων για την ΙΚΕΑ (city stores) ενώ επιβεβαίωσε τις επαφές της για επέκταση δραστηριοτήτων σε νέες γεωγραφικές περιοχές με τους βασικούς συνεργάτες της (ΙΚΕΑ καιIntersport).
Αναφορικά με τις επιδόσεις στις διεθνείς αγορές, σύμφωνα με τον Απόστολο Πεταλά, διευθύνοντα σύμβουλο της Fourlis, είναι θετικές. Ειδικότερα στην Τουρκία, παρά τα σημερινά προβλήματα η δραστηριότητα αγγίζει το 4% των συνολικών πωλήσεων μόλις το 1% των κερδών EBITDA και χωρίς η θυγατρική να φέρει δανεισμό που θα επιβάρυνε τον ισολογισμό της. Οι πωλήσεις σε τοπικό νόμισμα αναπτύσσονται με ρυθμό 15%, ποσοστό το οποίο ωστόσο απομειώνεται όταν εκφράζεται σε ευρώ.