Skip to main content

Η καραντίνα έφερε εκτίναξη τζίρου στις τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Οι τρεις ισχυρότερες αλυσίδες αλλά και τα παραδοσιακά μπακάλικα είναι οι κερδισμένοι της λιανικής τροφίμων, επιτυγχάνοντας μεσούσης της πανδημίας σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης εσόδων, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς τους. Στους «χαμένους» βρίσκονται οι μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και το κανάλι του cash and carry, ενώ σε επίπεδο βιομηχανίας οι μικροί προμηθευτές βγήκαν μπροστά, αφού η ευελιξία στην τροφοδοσία της αγοράς «έκλεψε» μερίδια από τους ισχυρούς. 

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Nielsen που παρουσίασε χθες ο Αλέξανδρος Φλώρος, Retail Vertical Leader, οι αλυσίδες που φιγουράρουν στις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης της αγοράς βάσει τζίρου (δηλαδή Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Metro) ενίσχυσαν κατά 1,3 μονάδα το συνολικό τους μερίδιο, το οποίο διαμορφώθηκε στο 65,6% (στις μετρήσεις της Nielsen δεν περιλαμβάνονται στοιχεία για τη Lidl).

Η ενδυνάμωση των τριών ισχυρότερων παικτών έγινε εις βάρος των μικρών αλυσίδων, που βρίσκονται από την έβδομη θέση και κάτω, οι οποίες κατέγραψαν αντίστοιχα απώλεια μεριδίου 1,3 μονάδα στο 14,8%, ενώ οι λιανέμποροι που κατατάσσονται μεταξύ 4η και 6ης θέσης κράτησαν τη δυναμική των μεριδίων τους σταθερή στο 19,6%.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική