Συμμερίζεται τις εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για ανάκαμψη τύπου “V” αλλά προετοιμάζεται για πιθανή διατήρηση των προκλήσεων και εντός του 2021 η διοίκηση της Fourlis, που διατηρεί υψηλά επίπεδα ρευστότητας και επιταχύνει τις επενδύσεις στο online κανάλι, το οποίο αναμένεται να εισφέρει ακόμη μεγαλύτερη αξία στον όμιλο αφού από τον επόμενο μήνα θα λειτουργούν e-shops σε όλες τις χώρες που αναπτύσσει τα σήματα ΙΚΕΑ, Intersport και The Athlete’s Foot (TAF).
Εξάλλου, χάρης στην αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων περιορίστηκε ο χαμένος τζίρος λόγω lockdown στο α’ τρίμηνο σε 12,6%. Σύμφωνα με τον Απόστολο Πεταλά, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Fourlis, που ανέλυσε τις επιδόσεις του ομίλου πριν και μετά το lockdown στο πλαίσιο conference call, μετά την κατάρρευση των πωλήσεων τον Μάρτιο, σημειώνεται αύξηση 25% στις πωλήσεις Intersport και TAF και 15% στις πωλήσεις του δικτύου ΙΚΕΑ.
Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός του ομίλου από 106 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019 διαμορφώνεται σε 121 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2020 ενώ η ρευστότητα έχει ενισχυθεί με επιπλέον πιστωτικές γραμμές στα 82,6 εκατ. ευρώ από 41 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019 και 23,4 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η Fourlis έχει εξασφαλίσει επίσης ειδικές συμφωνίες με τους στρατηγικούς της συνεργάτες, InterIkea, Nike, Adidas κ.ο.κ. για επιμήκυνση της περιόδου πληρωμών αλλά και με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων στα καταστήματά της αξιοποιώντας όλα τα προσφερόμενα μέτρα από τις τοπικές κυβερνήσεις στις χώρες που δραστηριοποιείται – ενώ αναλόγως θα αξιοποιήσει τα μέτρα που ανακοίνωσε η ελληνική κυβέρνηση.
Αναφορικά με το e-commerce, την περίοδο του lockdown οι πωλήσεις τόσο του τομέα οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ) όσο και του τομέα αθλητικών ειδών (Intersport και TAF) παρουσίασαν υψηλές επιδόσεις, ήτοι 2,5 φορές και 7,2 φορές υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019 αντίστοιχα. Πρόκειται για δραστηριότητες που εισφέρουν το 10% και το 5% αντίστοιχα των εσόδων του ομίλου. Από τις 15 Ιουνίου το online κανάλι θα λειτουργεί πλήρως ενώ ολοκληρώνεται και η επένδυση ενίσχυσης των υποδομών logistics. Το ΙΚΕΑ μεσαίου μεγέθους στη Βάρνα ανοίγει τον Σεπτέμβριο ενώ τον Οκτώβριο θα ανοίξει κι ένα ακόμη κατάστημα στο κέντρο του Πειραιά. Προσδοκίες καλλιεργεί επίσης το flagship store της Intersport στην οδό Ερμού αλλά και η επέκταση του δικτύου στη Ρουμανία.
Αναφορικά με την δραστηριότητα στο real estate, πρόκειται για μεγάλο project, όπως το χαρακτηρίζει η διοίκηση, το οποίο πιθανόν θα καθυστερήσει λόγω της πανδημίας αλλά με βάση τις εκτιμήσεις περί τα τέλη του έτους θα ολοκληρωθεί η διαδικασία για τη λειτουργία της AEEAΠ αξιοποιώντας τις προπτικές της τοπικής αγοράς real estate.
naftemporiki.gr