Skip to main content

Νέος κύκλος επενδύσεων 61 εκατ. από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Από την έντυπη έκδοση 

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Στα 61 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο επενδυτικός σχεδιασμός της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την τριετία 2017-2019, ενώ ήδη η εταιρεία βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσης του αντίστοιχου προγραμματισμού για την περίοδο 2019-2021. Συνολικά από την έναρξη της κρίσης, ήτοι από το 2010, έως το 2016 η Αθηναϊκή έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 142 εκατ. ευρώ. 

Τα παραπάνω ανέφερε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο πλαίσιο χθεσινής εκδήλωσης που αφορούσε τον εορτασμό των δέκα χρόνων συμβολαιακής γεωργίας που εφαρμόζει η ζυθοποιία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο σχεδιασμός της τριετίας 2017-2019 αφορά προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση της βελτίωσης των παραγωγικών εγκαταστάσεων, την προώθηση των εξαγωγών και τη δημιουργία νέων προϊόντων. 

Ειδικά το θέμα της εξωστρέφειας αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο για την Αθηναϊκή, οι εξαγωγές της οποίας κινούνται σε διπλό επίπεδο: το πρώτο αφορά την παραγωγή και διάθεση προϊόντων για την κάλυψη ενδοομιλικών αναγκών και το δεύτερο την ανάπτυξη της παρουσίας στο εξωτερικό των εγχωρίως παραγόμενων κωδικών. 

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, η συμμετοχή των εξαγωγών στον συνολικό τζίρο της Αθηναϊκής κυμαίνεται σήμερα στο 10%, ωστόσο στην παρούσα φάση πραγματοποιείται μια αξιολόγηση αγορών, ώστε να υλοποιηθεί μια πιο στοχευμένη ανάπτυξη. «Μία από τις αγορές-στόχους αποτελεί αυτή των ΗΠΑ και αντίστοιχα άλλες περιοχές με έντονο ελληνικό στοιχείο. Εκτιμούμε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης σε επίπεδο εξωστρέφειας» σχολίασε ο κ. Δανιηλίδης.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι κινείται σε θετική τροχιά, σε αντιστοιχία και με τη συνολική πορεία που καταγράφει η αγορά της μπίρας. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι πέρυσι το πρώτο εξάμηνο ήταν αρνητικό για το σύνολο της κατηγορίας, ενώ η αγορά μπίρας υπολογίζεται ότι έκλεισε το 2017 με απώλεια 4%.

Σε επίπεδο μεγεθών της Αθηναϊκής το 2017 έκλεισε με μικρή μείωση εσόδων, αλλά σταθερή εικόνα μεριδίου και σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας, η οποία -όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης- αποδίδεται στη μη οργανική επίδραση που είχε στα μεγέθη της εταιρείας η υπόθεση Μαρινόπουλος το 2016. Να σημειωθεί ότι η Αθηναϊκή δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμα τα αποτελέσματα της χρήσης 2017, όμως όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν», σύμφωνα με τα συνοπτικά στοιχεία που αφορούν την περίοδο 1/1/2017 έως και 31/10/2017, εμφάνισε πτώση στις καθαρές πωλήσεις κατά 2,8% στα 205 εκατ. ευρώ (χωρίς την προσμέτρηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ζύθου) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2016, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε 17,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 55,8% σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2016.

Συμβολαιακή γεωργία
Αναφορικά με το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας που υλοποιεί η ζυθοποιία, και φέτος ολοκληρώνει την πρώτη του δεκαετία, το αποτύπωμα χαρακτηρίζεται ιδιαιτέρως θετικό. Φέτος η εταιρεία προβλέπει η παραγωγή κριθαριού να ανέλθει στους 50.000 τόνους, καλύπτοντας 170 χιλ. στρέμματα καλλιεργήσιμης έκτασης σε συνεργασία με 2.500 παραγωγούς, το εισόδημα των οποίων -με βάση τα προβλεπόμενα της συμφωνίας- ορίζεται στα 172 ευρώ/τόνο. 

Σημειώνεται ότι από το 2014 η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την 100% κάλυψη των αναγκών της με ελληνικό κριθάρι, ενώ η προστιθέμενη αξία που έχει παραχθεί στα δέκα χρόνια του προγράμματος υπερβαίνει τα 60 εκατ. ευρώ. 

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του κ. Δανιηλίδη ότι «η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μιλάει με νούμερα και στοιχεία τα οποία δείχνουν ποιος πραγματικά συνεισφέρει στα δημόσια έσοδα και στηρίζει την οικονομία», ενώ αφήνοντας αιχμές για ανταγωνιστές που επικαλούνται και χρησιμοποιούν επικοινωνιακά την ελληνικότητα για την προώθηση των προϊόντων τους τόνισε ότι «αν βρείτε κάτι πιο ελληνικό από εμάς, ελάτε να μας το πείτε».