Συνεχίζει αναπτυξιακά και… αισιόδοξα, όπως εξάλλου φανερώνει και η επωνυμία της, η ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε., η οποία έκλεισε τη χρήση του χρυσού ιωβηλαίου της, το 2024, καταγράφοντας ενισχυμένη εικόνα εσόδων και μεριδίου αγοράς.
Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε χθες η εταιρεία, ο κύκλος εργασιών εμφάνισε αύξηση κατά 7%, στα 214,13 εκατ. ευρώ, έναντι 200,17 εκατ. το 2023. Σε όρους κερδοφορίας, οι δείκτες επηρεάστηκαν από τις ιδιαίτερα αυξημένες δαπάνες μάρκετινγκ για τις μάρκες, που οδήγησαν βέβαια στην περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς της ΟΠΤΙΜΑ στην κατηγορία του τυριού, στην οποία η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση, διευρύνοντας περαιτέρω την απόστασή της από τον δεύτερο παίκτη της αγοράς.
Παράλληλα, υψηλές ήταν και οι δαπάνες στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης, όπου η ΟΠΤΙΜΑ παραμένει πρωτοπόρος μελετώντας και αναπτύσσοντας διαρκώς νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις διαφοροποιημένες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και παράλληλα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πωλήσεων της κατηγορίας των τυριών στην ελληνική αγορά.
Η αύξηση των δαπανών στους δύο αυτούς τομείς και η απόφαση της εταιρείας να απορροφήσει η ίδια το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων στα εισαγόμενα είδη, περιορίζοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους, οδήγησαν στη μείωση που σημειώνεται στα κέρδη προ φόρων. Πιο αναλυτικά, τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 19,9 εκατ. ευρώ από 21,6 εκατ. το 2023 και τα κέρδη προ φόρων σε 6,3 εκατ. ευρώ έναντι 10,2 εκατ. το αμέσως προηγούμενο έτος.
Νέες επενδύσεις
«Τα αποτελέσματα του 2024 αντανακλούν τις στρατηγικές αποφάσεις που λάβαμε τη συγκεκριμένη χρονιά. Επενδύσαμε δυναμικά στο μάρκετινγκ και στην αδιάλειπτη ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και επιλέξαμε να σταθούμε δίπλα στον καταναλωτή, απορροφώντας μεγάλο μέρος των αυξήσεων κόστους. Το αποτέλεσμα ήταν η περαιτέρω αύξηση του μεριδίου μας και των πωλήσεών μας, αλλά και η ενίσχυση των βάσεων για βιώσιμη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια» ανέφερε η διοίκηση της ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε., στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο Στέφανος Παντελιάδης.
Στο κομμάτι του αναπτυξιακού σχεδιασμού, αυτός περιλαμβάνει επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ που αφορούν την επέκταση της μονάδας παραγωγής στον Δομοκό, εκεί όπου παράγεται το Κατίκι Δομοκού Ορεινές Πλαγιές που εξαγόρασε η ΟΠΤΙΜΑ το 2017, ενώ επέκταση σχεδιάζεται και στις πρότυπες φάρμες που διαθέτει η εταιρεία. Σημειώνεται ότι η παραγωγική δυναμική της εταιρείας αφορά σήμερα τρία εργοστάσια στην Ελλάδα (στον Αμμότοπο Άρτας, στον Δομοκό και στην Ελασσόνα), τρεις θυγατρικές σε Αγγλία, Αμερική και Αυστραλία και εξαγωγική παρουσία σε 29 χώρες.
Διακινεί περισσότερους από 35.000 τόνους ετησίως, εξυπηρετώντας πάνω από 2.000 σημεία πώλησης. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται brands όπως Ήπειρος, Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι, Λογάδι, Κατίκι Δομοκού, Λεβέτι κ.ά.