Η διατήρηση ενός ικανοποιητικού περιθωρίου EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) από την κατασκευή, σε συνδυασμό με την περαιτέρω τοποθέτηση του σε παραχωρήσεις, οικιστικά ακίνητα, μαρίνες και επιλεκτικά στον τομέα της ενέργειας συνοψίζουν τη στρατηγική του Ομίλου Άβαξ την επόμενη πενταετία.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Άβαξ, Χρήστου Ιωάννου και του εντεταλμένου συμβούλου, Αντώνη Μιτζάλη, στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών και του Τύπου, με βάση το μίγμα των έργων που έχει αναλάβει ο Όμιλος, θα διατηρήσει και τα επόμενα χρόνια το περιθώριο EBITDA τουλάχιστον στο 10% από την κατασκευή (έναντι 6% το 2023).
Την ίδια στιγμή στόχος είναι οι υπόλοιπες δραστηριότητες (παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, real estate) σε πέντε χρόνια να αποφέρουν το 40% του συνολικού EBITDA, έπειτα από ανάπτυξη τροφοδοτούμενη από την επανεπένδυση την λειτουργικών ταμειακών ροών.
Μεταξύ των έργων ΣΔΙΤ που διεκδικεί ο Άβαξ περιλαμβάνονται δύο οδικά (η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου) συνολικής αξίας περίπου 700 εκατ. ευρώ (Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 – Μαυροβούνι – Έδεσσα και Κάθετος άξονας Δράµα – Αµφίπολη) και δύο κτιριακά, το έργο της μετεγκατάστασης των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο, ΣΔΙΤ αξίας 765 εκατ. και το ΣΔΙΤ αξίας 520 εκατ. για τη δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου στις εγκαταστάσεις της Πυρκάλ στην περιοχή του δήμου Δάφνης – Υμηττού.
Να σημειωθεί ότι τα εκτιμώμενα έσοδα από τις υφιστάμενες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ (σε όλη τη διάρκειά τους) είναι της τάξεως των 900 εκατ. ευρώ.
Τα μεγέθη
Το 2024 ο Άβαξ αύξησε το τζίρο του 43,6%, στα 651,5 εκατ., τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 30,4 εκατ. έναντι 10,4 εκατ. το 2023 (192%) και τα ΕΒΙΤDA σε 105,3 εκατ., από 60,8 εκατ. ευρώ.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου ήταν 237,5 εκατ. σημειώνοντας μείωση 49% σε σχέση με το 2020, ενώ ο δείκτης μόχλευσης διαμορφώθηκε στο 2,25x.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων του Άβαξ στο τέλος της προηγούμενης χρήσης ήταν 2,89 δισ. ευρώ (έναντι 3,05 δις ευρώ το 2023). Εντός του 2025, με νέες υπογεγραμμένες συμβάσεις 39 εκατ. και τις υπό υπογραφή συμβάσεις 268 εκατ., αναμένεται να διαμορφωθεί στα 3,2 δις με το 51% να αφορά ιδιωτικά έργα και ΣΔΙΤ, το 49% δημόσια έργα, και το 21% εξ αυτών να προέρχεται από το εξωτερικό.
Το προτεινόμενο στη γενική συνέλευση μέρισμα θα είναι 0,07 ευρώ ανά μετοχή (34,5% των καθαρών κερδών 2024), αυξημένο κατά 133% έναντι του 0,03 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα έργα
Η κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας βρίσκεται στο 22%. Σαφής εκτίμηση για την ολοκλήρωση του έργου δεν δημοσιοποιείται ωστόσο θεωρείται δεδομένο ότι το έργο δεν θα παραδοθεί με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα (2029) καθώς μεταξύ άλλων ακόμα και σήμερα δεν έχουν παραδοθεί στον Άβαξ, προκειμένου να ξεκινήσει εργασίες, οι χώροι που θα κατασκευαστούν οι 5 σε σύνολο 15 νέοι σταθμοί της νέας γραμμής του Αθηναϊκού Μετρό.
Στη μεγάλη ανάπτυξη του Ελληνικού οι υποδομές που κατασκευάζει ο Άβαξ για λογαριασμό της Lamda (μεταξύ άλλων η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος) έχουν ολοκληρωθεί κατά 51% και η προοπτική είναι να ολοκληρωθούν το 2027. Η διοίκηση του Ομίλου έκανε λόγο για ένα πολύπλοκο και δύσκολο έργο ειδικά καθώς είναι αναγκαίο να μετακινηθούν δίκτυα κοινής ωφέλειας.
Οι εργασίες για το Flyover στη Θεσσαλονίκη (περιφερειακή οδός) είναι στο 17% και στο Μπράλος – Άμφισσα στο 11%, ενώ το οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά βρίσκεται στο στάδιο των μελετών χωρίς να έχουν ξεκινήσει οι κατασκευαστικές εργασίες.