Skip to main content

Σε κυκλοφορία από σήμερα 136 χλμ. του οδικού άξονα Ε65

Ε-65

Για την κατασκευή των τελευταίων 46 χλμ. του Ε65 (βόρειο τμήμα) λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά

Στην κυκλοφορία δίνονται από σήμερα ενιαία τα 136 χλμ. από το σύνολο των 182,1 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου Ε65 (Κεντρικής Ελλάδας) από την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων (Α.Θ.Ε.) στο 206,5 χλμ έως και τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Καλαμπάκας.

Ο Ε65 που θα συνδέει την Α.Θ.Ε. με την Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών) έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ, θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 από την παραχωρησιούχο και κατασκευάστρια εταιρία ΓΕΚ Τέρνα (απομένει το βόρειο τμήμα από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό).

Μέχρι σήμερα βρισκόταν σε λειτουργία το μεσαίο τμήμα του εν λόγω αυτοκινητόδρομου από τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων καθώς και το τμήμα από τον ημικόμβο στην Εθνική Οδό έως τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου και θα δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα από ανισόπεδο Καρπενησίου έως ανισόπεδο Ξυνιάδας και από ανισόπεδο Τρικάλων έως ανισόπεδο Καλαμπάκας.

Ε-65

Η παράδοση των δύο προαναφερόμενων νέων τμημάτων θα γίνει μετά τα εγκαίνιά τους το πρωί, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Βάσει εκτιμήσεων της παραχωρησιούχου εταιρίας η μέση ημερήσια κυκλοφορία για τα 136 χλμ. θα είναι της τάξεως των 9 με 10 χιλ. οχημάτων.

Οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ. είναι οι εξής τρεις: Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ., Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και  Τρικάλων στο 105,7 χλμ. Οι τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85 ευρώ, 3,40 ευρώ και 2,95 ευρώ (σύνολο: 8,2 ευρώ για 136 χλμ.).

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Για την κατασκευή των τελευταίων 46 χλμ. του Ε65 (βόρειο τμήμα) λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία.

Θα συνδεθεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Σημειώνεται ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα – Γρεβενά και Αθήνα – Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι προστίθεται ακόμα ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων.

Ε65_XΑΡΤΗΣ

Είναι ενδεικτικό, όπως είπε χθες σε σχετική παρουσίαση του Ε65, ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Νέας και Κεντρικής Οδού (η εταιρία της παραχώρησης που είναι κοινή για την Ιόνια Οδό και την Κεντρική) ότι πριν τη λειτουργία της σύγχρονης Ιόνιας Οδού το 2007 στον δρόμο Αντίρριο – Ιωάννινα είχαμε 145 ατυχήματα και 43 δυστυχήματα. Το 2018 σημειώθηκαν 20 ατυχήματα και κανένα δυστύχημα και το 2019 9 ατυχήματα και 1 δυστύχημα.

Η παραχωρησιούχος εταιρία με μέτοχο τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα ανέλαβε το έργο της Κεντρικής Οδού το 2007.

Τα 136 χλμ. του Ε65 που έχουν ολοκληρωθεί περιλαμβάνουν:

  • 11 Ανισόπεδους Κόμβους (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας) και 4 Ημικόμβους (Α.Θ.Ε. Ανθήλης , Σμοκόβου και Λογγού).
  • 3 δίδυμες σήραγγες , με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά).
  • 31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 27 Άνω Διαβάσεις και 41 Κάτω Διαβάσεις.
  • 5 αμφίπλευρους Χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
  • 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.) & 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων.
  • 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής.
  • 3 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας).
  • Σε λειτουργία ΜΟΝΟ οι ΣΕΑ Σοφάδων.
  • 1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελάτων  (Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων, ρεύμα προς Λαμία).
  • 3 Μετωπικούς Σταθμούς Διοδίων ( Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Τρικάλων) και 4
  • Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων ( Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας).

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65

  • Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45 (από 03:15 σήμερα)
  • Αθήνα – Γρεβενά        04:00
  • Αθήνα – Μέτσοβο      04:00
  • Αθήνα – Καστοριά      04:35
  • Αθήνα – Κοζάνη          04:30
  • Αθήνα – Καρπενήσι    03:00
  • Αθήνα – Τρίκαλα        <03:00
  • Αθήνα – Καρδίτσα      02:35