Skip to main content

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μπήκαν στον δρόμο Αττική Οδός και ΒΟΑΚ

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τρεις από τις μεγαλύτερες συμβάσεις παραχώρησης

Προχωρούν οι διαδικασίες για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπως και για την ανάθεση του έργου παραχώρησης του Βορείου Οδικού  Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στη ΓΕΚ Τέρνα.

Μαζί με την Εγνατία Οδό (υπεγράφη πριν λίγες μέρες η σχετική σύμβαση) ο εν λόγω κατασκευαστικός – ενεργειακός Όμιλος αναλαμβάνει τρεις από τις μεγαλύτερες συμβάσεις παραχώρησης, η συνολική αξία των οποίων προσεγγίζει τα 6,5 δις. ευρώ.

Για την Αττική Οδό ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε την προσφυγή της κοινοπραξίας Mytilineos – Vinci (είχε καταθέσει την δεύτερη καλύτερη προσφορά – 3,106 δις ευρώ) κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Προκειμένου η Αττική Οδός να περάσει στον έλεγχο της ΓΕΚ Τέρνα (συντήρηση και λειτουργία) χρειάζεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία συγκέντρωσης των σχετικών δικαιολογητικών εγγράφων, το δημόσιο να παραλάβει τον αυτοκινητόδρομο από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο, η προς υπογραφή σύμβαση να εγκριθεί από τον Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια από τη Βουλή. Σημειώνεται ότι η σε ισχύ σύμβαση παραχώρησης λήγει φέτος τον Οκτώβριο.

Η ΓΕΚ Τέρνα στο μεταξύ, με προσφορά για τη νέα παραχώρηση του αστικού αυτοκινητοδρόμου 3,27 δις ευρώ, έχει διευθετήσει το θέμα της χρηματοδότησης της απόκτησης της παραχώρησης. Έχει συμφωνήσει με τις 4 συστημικές τράπεζες, Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Alpha τη συμμετοχή τους ισόποσα σε δάνειο 20ετούς διάρκειας, συνολικού ύψους 2,7 δισ. ευρώ.

Η διαδικασία για τον ΒΟΑΚ

Παράλληλα προχώρησε επίσημα και η διαδικασία της ανακήρυξης της ΓΕΚ Τέρνα σε προσωρινό ανάδοχο για τη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο», καθώς παρήλθε το 10ημερο που είχαν οι υπόλοιπες κοινοπραξίες στο πλαίσιο του διαγωνισμού για να προβούν σε ενστάσεις. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού κατασκευής 1,8 δις. ευρώ,

Η ΓΕΚ Τέρνα καλείται να αντικαταστήσει την εγγυητική επιστολή συμμετοχής διαγωνιζομένου με την εγγυητική επιστολή προσωρινού αναδόχου, καθώς και να προχωρήσει στην προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή ανεξάρτητου μηχανικού.

Θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν, (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.

Οι μελέτες του έργου

Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου και στη συνέχεια, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθούν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις, ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων) και υπάρχει πρόβλεψη για χρηματοδότησή του με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

O τομέας των παραχωρήσεων έχει αναδειχθεί σε βασικό πυλώνα της στρατηγικής του εν λόγω Ομίλου με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργο Περιστέρη, να δηλώνει πρόσφατα πως αποτελεί ένα ισχυρότατο asset για το οποίο εξετάζεται η  αξιοποίησή του σε επίπεδο financial engineering.