Skip to main content

Εγνατία Οδός: Η νέα εταιρεία, η σύμβαση παραχώρησης και τα διόδια

Φωτ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Συστάθηκε η εταιρεία ειδικού σκοπού «Νέα Εγνατία Οδός»

Στην τελική ευθεία για την υπογραφή της 35ετούς σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία θα αποφέρει στο δημόσιο ταμείο έσοδα περί το 1,35 δις. ευρώ, βρίσκονται η παραχωρησιούχος κοινοπραξία (ΓΕΚ Τέρνα 75% – Egis Projects 25%) και οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς.

Από την πλευρά του παραχωρησιούχου πραγματοποιήθηκε η σύσταση της εταιρίας ειδικού σκοπού «Νέα Εγνατία Οδός» με ημερομηνία έναρξης 5 Μαρτίου 2024, λήξης το 2061 (37 έτη) και αρχικό κεφάλαιο 2,5 εκατ. ευρώ. Σκοπός της είναι η εκπλήρωση των υποχρεώσεων και η άσκηση των δικαιωμάτων της σύμβασης παραχώρησης.

Τι θα γίνει με τα διόδια – Πότε έρχονται αυξήσεις

Ως εκκρεμότητα παραμένει η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών για την αύξηση των διοδίων. Καθώς το έργο μέχρι σήμερα είναι δημόσιο οι χρήστες του πληρώνουν χαμηλότερα, σε σχέση με τους υπολοίπους αυτοκινητοδρόμους, διόδια.

Βάσει των όρων του διαγωνισμού που έχει προηγηθεί για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού τα διόδια θα αυξηθούν σε πρώτη φάση από τα 3 λεπτά σήμερα σε 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σημειώνεται ότι στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας με διόδια η χρέωση έχει διαμορφωθεί σε 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Τα διόδια της Εγνατίας θα αυξηθούν δεύτερη φορά, έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, από τα 4 στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αφού ο παραχωρησιούχος εκτελέσει ορισμένα έργα.

Η Σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού πριν τεθεί σε εφαρμογή θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή.