Skip to main content

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Συνέχιση της στρατηγικής σε τρεις άξονες

Ενδυνάμωσης της ηγετικής θέσης στις μπίρες χωρίς αλκοόλ θέλει να επιτύχει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Διατηρεί τη στρατηγική που εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: ανάπτυξη στην κρύα αγορά, ενίσχυση του χαρτοφυλακίου και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης στις μπίρες χωρίς αλκοόλ η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, καθώς μέσω αυτής κατάφερε πέρυσι να καταγράψει βελτιωμένες επιδόσεις σε μια «απρόβλεπτη» χρονιά.

Σε επενδυτικό επίπεδο, το φετινό budget αναμένεται να προσεγγίσει τα 10 εκατ. ευρώ, που θα διατεθούν για εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού, σε πάγια για την κρύα αγορά (ψυγεία, βαρέλια κτλ) και στην καινοτομία. Συνολικά στην τριετία 2024-2026 η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε χθες ο νέος Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κ. Henrik Fredvig -κατά την επίσημη πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου- «το 2023 συνολικά η αγορά έκλεισε την περσινή χρήση με μείωση 1% στους όγκους.

Οι επιδόσεις της Ολυμπιακής παρέμειναν ανοδικές, με αύξηση σε σχέση με το 2022 κατά 3% σε όγκο, 20% σε τζίρο και διεύρυνση κατά μία μονάδα του μεριδίου αγοράς το οποίο ανήλθε σε 25%.

Σημειώνεται ότι το 2022 ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε στα 170, 8 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές πωλήσεις (χωρίς ΕΦΚ) διαμορφώθηκαν σε 120 εκατ. ευρώ. Στρατηγική απόφαση της ζυθοποιίας αποτελεί ήδη από πέρυσι η επένδυση στην κρύα αγορά, ενώ σε ό,τι αφορά τη λιανική η εταιρεία φαίνεται ότι ρίχνει ταχύτητες, εστιάζοντας κυρίως στη μικρή λιανική όπου καταγράφονται σημαντικοί ρυθμοί ανάπτυξης, της τάξεως του 12% το 2023, σε αντίθεση με τα σούπερ μάρκετ στα οποία πέρυσι καταγράφηκε πτώση 1% στους όγκους. Η κατηγορία της μπίρας στο ράφι είναι promo oriented, γεγονός που σε συνάρτηση με τα νέα κυβερνητικά μέτρα κατά της ακρίβειας καθιστά πιο πολύπλοκη την εμπορική πολιτική στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής.

Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δρομολογούσε για φέτος ανατιμήσεις μικρής κλίμακας, τις οποίες όμως απέσυρε προκειμένου να διατηρήσει ανταγωνιστικότητα στις προωθητικές της στο ράφι.

Παράλληλα, στο επίκεντρο τίθεται και η ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου με έμφαση σε premium και non alchool μπίρες, καθώς και στην μπίρα «Νήσος» στην οποία η Ολυμπιακή με συμμετοχή 35% αποτελεί μέτοχο μειοψηφίας. Όπως ανέφερε ο κ. Fredvig, «η εταιρεία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης της συμμετοχής της στη “Νήσο”, ούτε να προχωρήσει -προς ώρας τουλάχιστον- σε κάποια αντίστοιχη εξαγορά άλλης μικροζυθοποιίας».