Skip to main content

Κρι Κρι: Προσδοκίες για διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων φέτος

Νέα γιαούρτια υψηλής προστιθέμενης αξίας στις ευρωπαϊκές αγορές μέχρι το καλοκαίρι - Πάνω από 215 εκατ. ο τζίρος του 2023

Διψήφια αύξηση των πωλήσεών της «βλέπει» για το 2024 η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, καταγράφοντας ήδη στο πρώτο δίμηνο σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της, Παναγιώτη Τσινάβο, αύξηση πωλήσεων 15% σε όγκο και 11% σε αξία. Το 2023 ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 215 εκατ. ευρώ, με προβλέψεις πολύ καλής κερδοφορίας.

Φωτ. Ναυτεμπορική

Η εταιρεία, όπως τόνισε ο κ. Τσινάβος στο πλαίσιο επίσκεψης δημοσιογράφων στην έδρα της στις Σέρρες, έχει σε πλήρη εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα για τη διετία 2024-2025 ύψους 30 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει επέκταση της μονάδας παραγωγής παγωτού, νέους θαλάμους για αποθήκευση γιαουρτιού, επέκταση της παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων, διπλασιασμό της παραλαβής γάλακτος και της παστερίωσης, νέα αποθήκη υλικού για γιαούρτια, ενώ στη δεκαετία από το 2014 μέχρι το 2024 οι επενδύσεις ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ συνολικά.

Φωτ. Ναυτεμπορική

Το Θεματικό Πάρκο Παγωτού Κρι Κρι με την επωνυμία «Εργοστάσιο Παγωτού» που θέτει σήμερα σε λειτουργία η Κρι Κρι στην έδρα της στις Σέρρες αποτελεί το πρώτο του είδους σε ελληνική βιομηχανία επένδυση 1 εκατ. ευρώ, υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Dream Workers και έχει ως στόχο την προσέλκυση τουλάχιστον 50.000 μαθητών από όλη τη χώρα και οικογενειακές επισκέψεις, ενώ μελλοντικά η εταιρεία δεν αποκλείει τη δημιουργία ανάλογων πάρκων στην Αθήνα ή και το εξωτερικό λ.χ. στο Λονδίνο.

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως τόνισε ο κ. Τσινάβος, για την εταιρεία έρχονται από το εξωτερικό τόσο στον τομέα του γιαουρτιού, όσο και του παγωτού με το frozen yoghurt, που έχει πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής, ήδη φέτος η εταιρεία, όπως επισημάνθηκε, μπαίνει με frozen yoghurt στη Νορβηγία, τις ΗΠΑ, τη Σιγκαπούρη και την Ταϊβάνη ενώ θέτει ως αγορές-στόχους το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία και τη Σαουδική Αραβία. Η εταιρεία έχει ήδη εξαγωγική δραστηριότητα σε 42 χώρες, η οποία της δίνει το 50% των πωλήσεών της.

Παράλληλα, μέχρι το φετινό καλοκαίρι θα ξεκινήσει η παραγωγή νέας σειράς γιαουρτιών με καινοτομική μέθοδο υπερστράγγισης που έχει αναπτύξει η εταιρεία και θα διατεθούν στην ευρωπαϊκή αγορά με σήμανση ως “high protein – greek yoghurt” με περιεκτικότητα πρωτεϊνών άνω των 20 γραμμαρίων, μπαίνοντας επί της ουσίας σε ευθύ ανταγωνισμό στο εξωτερικό με μεγάλες πολυεθνικές όπως η Arla και η Danon.

Βάσει στοιχείων που παρέθεσε ο κ.Τσινάβος, η Κρι Κρι σήμερα είναι η νούμερο δύο μάρκα παγωτού σε όγκο πωλήσεων στην Ελλάδα και νούμερο ένα σε όγκο στα οικογενειακά παγωτά ενώ στο γιαούρτι κατέχει μερίδιο 14,2% σε όγκο το 2023 και 16,1% σε αξία στα επώνυμα προϊόντα και 35,3% σε όγκο και 22,9% σε αξία στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατά συνέπεια το ένα στα δυο γιαούρτια που καταναλώνονται στην Ελλάδα (επώνυμα και private label) παράγονται από την ΚΡΙ ΚΡΙ.

Η απόδοση της μετοχής της εταιρείας στο ταμπλό του Χ.Α. ανέρχεται, όπως τονίστηκε, σε 54,5% για το 2023, σε 46.5% σε επίπεδo τριετίας, σε 125,4% σε επίπεδο πενταετίας και σε 376,6% σε επίπεδο δεκαετίας και η εταιρεία παραμένει στο Χ.Α., όπως υπογράμμισε ο κ.Τσινάβος γιατί αυτό έχει συμβάλει και συνεχίζει να συμβάλει στην αναγνωρισιμότητα, την πειθαρχία και την ανάπτυξή της, με την αξία της να αποτιμάται σήμερα σε 350 εκατ ευρώ, ενώ δεν ενδιαφέρεται να προβεί σε εξαγορές χάρη στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που επιτυγχάνει μόνη της.