Skip to main content

«Η τελευταία ευκαιρία της Boeing» λέει ο επικεφαλής της Emirates

«Όχι στην προτεραιότητα του κέρδους έναντι της μηχανολογικής υπεροχής. Πρέπει να βάλουν τάξη στο σπίτι τους»

Και ο Τιμ Κλαρκ, πρόεδρος της Emirates, προσχώρησε στην ομάδα των στελεχών αεροπορικών εταιρειών που προειδοποιούν ότι η Boeing δεν έχει πλέον αρκετό χρόνο για να αποκαταστήσει τη φήμη της μετά από σειρά λαθών σε θέματα ασφάλειας που εκθέτουν την εταιρεία.

Σε συνέντευξή του στους Financial Times που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, ο Κλαρκ έκανε λόγο για «τελευταία ευκαιρία» της Boeing, καθώς διαπιστώνει μια «προοδευτική υποβάθμιση» των στάνταρ της εταιρείας, την οποία αποδίδει σε μακροχρόνια λάθη της διοίκησης συμπεριλαμβανομένης της προτεραιότητας του κέρδους έναντι της μηχανολογικής υπεροχής.

«Πρέπει να επανεξετάσουν τις διαδικασίες παραγωγής τους, ώστε να μην παρουσιάζονται παραλείψεις. Είμαι βέβαιος ότι ο Ντέιβ Καλχούν και ο Σταν Ντιλ ασχολούνται με αυτό», πρόσθεσε, αναφερόμενος στον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing και τον επικεφαλής των εμπορικών αεροσκαφών, αντίστοιχα.

Ο Κλαρκ δεν είναι ο πρώτος επικεφαλής αεροπορικής εταιρείας που ασκεί κριτική στην Boeing από τότε που μέρος της ατράκτου ενός 737 Max 9 εξερράγη κατά τη διάρκεια της πτήσης στις αρχές Ιανουαρίου.

NTSB/Handout via REUTERS

Σε συνέντευξή του στο CNBC τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της United Σκοτ Κίρμπι εξέφρασε το παράπονό του για τις «συνεχείς κατασκευαστικές προκλήσεις» από την Boeing.

«Νομίζω ότι η καθήλωση του Max 9 είναι μάλλον η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για εμάς», δήλωσε. «Θα φτιάξουμε ένα σχέδιο που δεν θα έχει μέσα το Max 10», πρόσθεσε, αναφερόμενος στο νεότερο, μεγαλύτερο μοντέλο 737 της Boeing.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι της American και της Alaska εξέφρασαν επίσης την απογοήτευσή τους.

Ωστόσο, ο Κλαρκ είναι μια από τις πιο προβεβλημένες προσωπικότητες στον χώρο των αερομεταφορών, καθώς κατέχει ανώτερους ρόλους στην Emirates από τη δεκαετία του 1980, ενώ η αεροπορική εταιρεία  είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing.

Τον Νοέμβριο, η Emirates έδωσε παραγγελία για 95 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου Boeing 777 και 787, που χρησιμοποιούνται για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, συνολικής αξίας 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στέλνουν δικούς τους μηχανικούς

Όπως έκανε γνωστό ο προεδρος της Emirates, η αεροπορική εταιρεία θα στείλει για πρώτη φορά τους δικούς της μηχανικούς για να παρακολουθήσουν τη διαδικασία παραγωγής του 737 στην Boeing και στον προμηθευτή της Spirit AeroSystems.

Η Boeing «χρειάζεται μια εκ βάθρων εξέταση του τρόπου με τον οποίο παράγει αεροπλάνα», είπε στους Financial Times.

«Θα αποκαταστήσει η Boeing την παλιά της δόξα; Φυσικά και θα το κάνει. Θα συνεχίσει να παράγει και να σχεδιάζει σπουδαία αεροπλάνα, καλά συναρμολογημένα, αξιόπιστα, για την πελατειακή της βάση; Είμαι βέβαιος ότι θα το κάνει. Αλλά πρέπει να βάλουν τάξη στο σπίτι τους αυτή τη στιγμή. Και αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή στις προτεραιότητες».

Η Ryanair – η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και ένας επίσης από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing – δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τοποθετεί περισσότερους δικούς της μηχανικούς στα εργοστάσια που κατασκευάζουν αεροπλάνα της Boeing για να διενεργούν επιπλέον ελέγχους.

Η αμερικανική ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών ερευνά ήδη τις κατασκευαστικές πρακτικές της δοκιμαζόμενης κατασκευάστριας εταιρείας αεροσκαφών μετά το περιστατικό του Ιανουαρίου, κατά το οποίο προκλήθηκε έκρηξη στην καμπίνα αεροσκάφους  της Alaska Airlines, αναγκάζοντας τον πιλότο να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση.

Η έκρηξη προστέθηκε σε μια σειρά ζητημάτων ποιότητας και ασφάλειας για τα αεροπλάνα της Boeing τα τελευταία χρόνια. Δύο δυστυχήματα στην Ινδονησία και την Αιθιοπία τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019 αντίστοιχα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι, οδήγησαν στη μακροχρόνια καθήλωση ορισμένων αεροσκαφών της Boeing και στην καθυστέρηση των παραδόσεων άλλων.

Σε αντίθεση με τα εν λόγω θανατηφόρα δυστυχήματα, η Boeing έσπευσε να αναλάβει την ευθύνη για το περιστατικό της Alaska Airlines και δεσμεύτηκε να βελτιωθεί.

Σε «κενά αέρος» η Boeing: Βρήκε και νέο πρόβλημα στα 737 Max

Νέα προβλήματα

Εντωμεταξύ, η εταιρεία περνάει από νέους ελέγχους 50 τζετ 737 MAX που δεν έχουν παραδοθεί, αφού ένας υπάλληλος του βασικού προμηθευτή της βρήκε πρόσφατα νέα ελαττώματα σε ορισμένες ατράκτους, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal. Οι αναταράξεις στον αμερικανικό ανταγωνιστή της Airbus συνεχίζονται.

Η Spirit AeroSystems, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο των ζητημάτων ποιότητας που επηρεάζουν τα 737, προμήθευσε τις συγκεκριμένες ατράκτους. Η Boeing είπε ότι το ζήτημα θα μπορούσε να καθυστερήσει ορισμένες παραδόσεις στο εγγύς μέλλον, αλλά διαβεβαίωσε ότι τα εν ενεργεία 737 «μπορούν να συνεχίσουν να πετούν».

naftemporiki.gr