Skip to main content

Ελληνική ψήφος εμπιστοσύνης στην ισπανική αγορά μόδας

Αυξημένες οι εισαγωγές από τη χώρα της Ιβηρικής στο 10μηνο του 2023

Διευρύνουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά τα ισπανικά «πατρόν», όπως προκύπτει από τις επιδόσεις τους κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023.

Οι εισαγωγές ισπανικών προϊόντων ένδυσης – υπόδησης στη χώρα μας εμφάνισαν αύξηση 8,8% στο δεκάμηνο του 2023, επίδοση που διατηρεί την Ελλάδα στο Top-10 των βασικών εξαγωγικών αγορών της ιβηρικής χώρας. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία DataComex που επεξεργάστηκε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Μαδρίτης, την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 οι εισαγωγές ενδυμάτων-υποδημάτων από Ισπανία ανήλθαν σε 396,2 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 260 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2022.

Τι δείχνουν οι αριθμοί

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι ελληνικές εισαγωγές προϊόντων μόδας από την Ισπανία μειώθηκαν αισθητά, κατά 33,1% το 2020 και κατά 18,2% το 2021 (έναντι των επιπέδων του 2019), ενώ το 2022 σημειώθηκε εκτίναξη των ισπανικών εξαγωγών προς την Ελλάδα, ανερχόμενες στο συνολικό ποσό των 434,897 εκατ. ευρώ, με αύξηση ύψους 37,4% σε σύγκριση με το 2021.

Σημαντική είναι η συμβολή που έχει η εξαγωγή των μεγάλων πολυεθνικών της Ισπανίας στη χώρα μας και είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι εισαγωγές είναι τόσο πολύ μεγαλύτερες από τις εξαγωγές. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα τόσο ο όμιλος Inditex, στη σκέπη του οποίου βρίσκονται τα σήματα Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, όσο και ο όμιλος Mango αποτελούν τους πλέον δημοφιλείς εκπροσώπους της ισπανικής μόδας στους εγχώριους καταναλωτές.

Οι συνολικές ισπανικές εξαγωγές μόδας παγκοσμίως, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί, ανήλθαν σε 14,64 δισ. ευρώ (μείωση 7,1% έναντι του δεκαμήνου 2022).

Στο εξεταζόμενο διάστημα η ισπανική μόδα εξήγαγε 2,62 δισ. ευρώ στη γείτονα Γαλλία, με την αγορά της Ιταλίας να ακολουθεί με εξαγωγές 2,09 δισ. ευρώ. Μεγάλη συμβολή στην απορρόφηση των ισπανικών εξαγωγών έχει και η Πορτογαλία, που το δεκάμηνο του 2023 απορρόφησε ισπανικά προϊόντα μόδας συνολικής αξίας 1,45 δισ. ευρώ, ενώ την κατάταξη των βασικών χωρών – αποδεκτών συμπληρώνουν η Πολωνία και η Γερμανία, απορροφώντας εξαγωγές 1,4 και 1,28 δισ. ευρώ εκάστη. Ακολουθούν η Τουρκία (608,39 εκατ. ευρώ), η Ολλανδία (513,74 εκατ.), η Ελλάδα (396,2 εκατ.), το Βέλγιο (319,97 εκατ. ευρώ) και οι ΗΠΑ (300,74 εκατ. ευρώ).

Οι ελληνικές επιδόσεις

Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές εξαγωγές, μολονότι το ισοζύγιο για τη χώρα μας είναι ιδιαίτερα αρνητικό, εμφανίζουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Οι ελληνικές εξαγωγές ειδών μόδας στη χώρα της Ιβηρικής τα τελευταία έτη βαίνουν αυξανόμενα και πέρσι κατέγραψαν ρεκόρ αγγίζοντας τα 29,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 89,1% έναντι του δεκαμήνου 2022, ενώ εξίσου θετικές προοπτικές διαφαίνονται και για τη φετινή χρονιά.