Skip to main content

Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στο επτάμηνο

Η εξέλιξη των τιμών στην ευρύτερη κατηγορία των βασικών καταναλωτικών ειδών (FMCGs) παραμένει ανοδική και διαμορφώνεται στο 9,2%.

Ο τουρισμός «γεμίζει» το ταμείο αλλά και το καλάθι των αλυσίδων καθώς οι επιδόσεις του όγκου πωλήσεων στα βασικά καταναλωτικά είδη εμφάνισαν οριακά θετικό πρόσημο τον Ιούλιο, τάση που φέρεται να διατηρήθηκε και τον Αύγουστο.

Σε ο,τι αφορά στις τιμές στο ράφι διατήρησαν αλώβητη την ανοδική τους τροχιά και τον Ιούλιο.

Ειδικότερα, με βάση τις μετρήσεις της Circana, για την περίοδο Ιανουάριο-Ιούλιος  2023-  στις οποίες έχει ενσωματώσει και τις επιδόσεις της Lidl- η εξέλιξη των τιμών στην ευρύτερη κατηγορία των βασικών καταναλωτικών ειδών (FMCGs) παραμένει ανοδική και διαμορφώνεται στο 9,2%.

Η κατηγορία των οικιακών καθαριστικών εμφανίζει την υψηλότερη αύξηση μέσης τιμής που διαμορφώνεται στο 12%, ενώ στα τρόφιμα και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας η μέση ανατίμηση ανά μονάδα διαμορφώνεται στο 8,9% και 9,7% αντίστοιχα. Επισημαίνεται ότι το ποσοστό αυτό απέχει από τα ποσοστά της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καθώς οι εταιρείες ερευνών υπολογίζουν και τις επιδόσεις των Private Label κωδικών καθώς, κυρίως, και τις προωθητικές ενέργειες στο ράφι.

Σε ο,τι αφορά στα έσοδα καταγράφουν αύξηση της τάξεως 9,8% με το συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 5,1 δις ευρώ την εξεταζόμενη περίοδο.

Σε επίπεδο πραγματικής κατανάλωσης ο όγκος των πωλήσεων στο εξεταζόμενο διάστημα εμφανίζει οριακή αύξηση 0,6%.

Σχετικά με την πορεία της κατηγορίας της ιδιωτικής ετικέτας εξακολουθεί να κινείται ανοδικά, εμφανίζοντας  στο επτάμηνο  αύξηση κατά 13,3%  σε αξία πωλήσεων, και μερίδιο σε αξία  26,2%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα κινούνται με μικρότερη συγκριτικά ταχύτητα ενισχύοντας τους τζίρους τους στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 8,6%.

Αντίστοιχα και οι προωθητικές ενέργειες ενισχύονται κατά 3 μονάδες με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 25,2%.

Σε όρους απόδοσης δικτύου καταστημάτων, τις υψηλότερες επιδόσεις στο ρυθμό αύξησης πωλήσεων εξακολουθούν να διατηρούν τα μικρά σημεία έως 400 τμ που ενισχύονται κατά 15,7% ενώ κατά 14,3% είναι η αύξηση πωλήσεων που καταγράφεται στα υπερμάρκετ, ήτοι 2500 τμ και πάνω.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς και οι πωλήσεις του Αυγούστου αναμένεται να εμφανίσουν αντίστοιχη ενισχυμένη εικόνα τόσο σε επίπεδο αξίας όσο και όγκου πωλήσεων, ωστόσο την εικόνα του Σεπτεμβρίου επηρεάσε άρδην η καταστροφική πλημμύρα Daniel που έπληξε την Θεσσαλία.  Να σημειωθεί ότι στην Θεσσαλία πραγματοποιείται ένα σημαντικό μέρος του τζίρου της κεντρικής Ελλάδος – που συνολικά συμμετέχει σε ποσοστό περί το 14% στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου. Οι καταστροφές στις υποδομές που κράτησαν κλειστά τα καταστήματα, η αδυναμία πρόσβασης και τα προβλήματα τροφοδοσίας για περίπου μια βδομάδα οδήγησαν σε απώλειες στα έσοδα, ενώ η απόφαση των ισχυρών αλυσίδων να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών περί το 20% στα καταστήματα της περιοχής θα έχει επίπτωση και στους δείκτες κερδοφορίας.