Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Αίτηση περί άμεσης επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης, στο πλαίσιο του άρθρου 106β του ν. 3588/2007, κατέθεσε η Mini Raxevsky Α.Ε., το επιτελείο της οποίας δηλώνει αισιόδοξο για το μέλλον του γνωστού σήματος παιδικής ένδυσης, μετά την ολοκλήρωση πολύμηνων διαπραγματεύσεων με πιστωτές.
«Η ένταξή μας στη διαδικασία εξυγίανσης θα μας βοηθήσει να εξασφαλίσουμε επιμήκυνση του χρονικού ορίζοντα αποπληρωμής συσσωρευμένων υποχρεώσεων σε τράπεζες και δημόσιο» αναφέρει στη «N» η Δήμητρα Ραξέβσκι, επικεφαλής της εταιρείας. Κατά δήλωσή της, η Mini Raxevsky είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι σε προμηθευτές και εργαζόμενους (απασχολεί 70 άτομα). Εξηγεί επίσης ότι η χρηματοδότηση που θα εξασφαλιστεί θα υποστηρίξει τα σχέδια ανάπτυξης του δικτύου τόσο στην Ελλάδα (όπου μάλιστα, όπως σημειώνει η ίδια, εγκαινιάζει ένα νέο κατάστημα σε λίγες ημέρες στα Ιωάννινα) όσο και στο εξωτερικό.
Σχετικά με το κλείσιμο της εταιρείας γυναικείας ένδυσης Raxevsky, η ηγεσία της οποίας δεν κατάφερε να ολοκληρώσει σχέδιο εξυγίανσης, δεν κρύβει τη δυσκολία της να σχολιάσει τις εξελίξεις. Εξάλλου, μπορεί η δική της εταιρεία, η Mini Raxevsky (την οποία δημιούργησε με τον Αβεντίς Μπαλιάν), να μην έχει μετοχική ή άλλη σχέση με τη Raxevsky, δεν παύει όμως η τελευταία να αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για την επιχειρηματική οικογένεια, η οποία ανέπτυξε παραγωγική δραστηριότητα στην ελληνική αγορά ένδυσης από το 1953, ενώ η Ελένη Ραξέβσκι, που έφυγε από τη ζωή πριν από περίπου 17 χρόνια και η οποία ίδρυσε τη Raxevsky μαζί με τον Γεώργιο Μουρτζούχο, ήταν αδελφή της.
«Λυπάμαι που μια ακόμη ελληνική εταιρεία λόγω της οικονομικής κρίσης οδηγήθηκε στο λουκέτο» αναφέρει η κ. Ραξέβσκι.
Σημειώνεται ότι η Mini Raxevsky, της οποίας η αίτηση εξυγίανσης αναμένεται να συζητηθεί από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών μεθαύριο 6 Μαρτίου 2019, σύμφωνα με σχετική γνωστοποίηση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), είναι αμιγώς ελληνική εταιρεία, με 29ετή παρουσία στην αγορά παιδικής ένδυσης.
Μεγέθη και business plan
Διαθέτει αλυσίδα 22 καταστημάτων, δίκτυο αντιπροσώπων και συνεργασίες franchise σε διεθνείς αγορές στρατηγικής σημασίας για το παιδικό ρούχο κι εμφανίζει ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 4-5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, οι πωλήσεις εμφανίζουν θετικό πρόσημο το 2019 και επιστρέφει στην κερδοφορία.
Στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανέρχεται σε 4,89 εκατ. ευρώ από 4,94 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με ζημιές 196.998,05 ευρώ έναντι κερδών 13.169,54 αντίστοιχα.
Η εταιρεία έχει μετατοπίσει τον βασικό άξονα της στρατηγικής της στην εξωστρέφεια από το 2013. Ενδεικτική είναι η παρουσία του σήματος στην Ιταλία (διαθέτει 12 καταστήματα), όπου στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση, καθώς και η πρόσφατη είσοδος στο Μεξικό, μέσω συνεργασίας master franchise – όπου άνοιξε κατάστημα στο δημοφιλές εμπορικό κέντρο El Palacio de Hierro και σχεδιάζεται μεσοπρόθεσμα η ανάπτυξη δικτύου 12 σημείων πώλησης. Η εταιρεία διαθέτει επίσης παρουσία μέσω master franchise σε Κύπρο, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σιγκαπούρη και Αυστραλία.