Skip to main content

Ανάπτυξη μέσω εξωστρέφειας για την Ευβοϊκή Ζύμη το 2022

Ενίσχυση εσόδων 20%, στα 12,5 εκατ. ευρώ, με άλμα εξαγωγών 17%

Υψηλές επιδόσεις στα διεθνή ράφια καταγράφει η Ευβοϊκή Ζύμη, η οποία διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της με νέες συνεργασίες, ενώ θέτει σε προτεραιότητα την ολοκλήρωση της επένδυσης μετεγκατάστασης στο Σχηματάρι που «σκόνταψε» στον πληθωρισμό. Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Νικόλαος Κωνσταντάκης, μιλώντας στη «Ν», αναφέρει ότι «φέτος στο επίκεντρο βρίσκεται η ολοκλήρωση της επέκτασης και μετεγκατάστασης δύο γραμμών παραγωγής και του κέντρου logistics στο Σχηματάρι. Οι σχεδιασμοί καθυστέρησαν εξαιτίας των ανατιμήσεων στα οικοδομικά υλικά. Ήδη τα απαιτούμενα κεφάλαια έχουν αυξηθεί στα 5 εκατ. ευρώ, από 4 εκατ. ευρώ που ήταν οι αρχικές προβλέψεις. Ο στόχος μας είναι μέχρι τον Μάιο όλες οι αποθήκες logistics της εταιρείας να έχουν μεταφερθεί στο Σχηματάρι, εξέλιξη που θα μας εξοικονομήσει αμέσως σημαντικό μέρος του κόστους των μισθωμάτων και θα μας κάνει πιο λειτουργικούς. Σε ό,τι αφορά τις νέες γραμμές παραγωγής, είναι έτοιμες, απλά αξιολογούμε εάν θα κάνουμε σταδιακή ή παράλληλη τη μετεγκατάσταση. Πρέπει να εξασφαλίσουμε την εύρυθμη παραγωγικότητα για να καλύψουμε τη ζήτηση».

Σε επίπεδο μεγεθών η εταιρεία έκλεισε το 2022 καταγράφοντας αύξηση εσόδων περί το 20%, στα 12,5 εκατ. ευρώ, με την εγχώρια αγορά να αναπτύσσεται κατά 5% και τις εξαγωγές να ενισχύονται με ρυθμό 17%. «Οι περσινές επιδόσεις δεν είναι αποτέλεσμα των ανατιμήσεων, καθώς σημειώθηκε σημαντική ενίσχυση των όγκων κυρίως στις διεθνείς πωλήσεις, οι οποίες συμμετέχουν με ποσοστό 42% επί του συνολικού κύκλου εργασιών», αναφέρει ο κ. Κωνσταντάκης. Σημειώνεται ότι η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε συνολικές ανατιμήσεις 9%, οι οποίες προωθήθηκαν σε δύο φάσεις, τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο.

Σε επίπεδο εξωστρέφειας, πολύ ικανοποιητικά ήταν πέρυσι και τα πρώτα δείγματα γραφής επί αμερικανικού εδάφους, όπου η εταιρεία έκανε ντεμπούτο μέσα στο 2021, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε περίπου 600 χιλ. ευρώ. «Η είσοδος στις ΗΠΑ έγινε μέσω της συνεργασίας μας με εισαγωγέα από την Αρμενία, ο οποίος έχει σύμβαση για όλο το East Coast και αυτή την περίοδο είμαστε σε διαπραγματεύσεις με νέο προμηθευτή, ώστε να διευρύνουμε την παρουσία μας σε όλη την αμερικανική αγορά. Παράλληλα, ευελπιστούμε ότι φέτος θα κλειδώσουν και οι συμφωνίες που βρίσκονται σε διαδικασία διαπραγματεύσεων, προκειμένου να εισέλθουμε με επώνυμους κωδικούς στα ράφια της COOP σε Ιταλία και Ελβετία, καθώς και στη γαλλική συνεταιριστική αλυσίδα E.Leclerc», σημειώνει ο ίδιος. Συνολικά η Ευβοϊκή Ζύμη έχει παρουσία σε 37-39 αγορές.

Η ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρεία να ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της και στο κανάλι HoReCa, στο οποίο σήμερα έχει περιορισμένη διείσδυση. «Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι παραγωγικά θα μπορούμε να αντεπεξέλθουμε. Γι’ αυτό είναι σημαντική η ολοκλήρωση της επένδυσης. Αυτή τη στιγμή έχουμε εξασφαλίσει παραγγελίες για όλο τον χρόνο στη λιανική, γεγονός που μας επιτρέπει να προβλέψουμε ότι το 2023 θα καταγραφεί αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων», εξηγεί ο κ. Κωνσταντάκης.

Η εταιρεία διατηρεί θωρακισμένη τη μεριδιακή της κυριαρχία στο ράφι, ενώ το γεγονός ότι αναπτύσσεται τόσο στα επώνυμα όσο και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τής δίνει μεγαλύτερη ευελιξία σε μια πληθωριστική συγκυρία.

Σε ό,τι αφορά τα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας, σε εμπορικό επίπεδο επικεντρώνονται στην παραγωγή συναφών με τη δραστηριότητα έτοιμων γευμάτων, στη φιλοσοφία των κωδικών παγωτού-γλυκού που έχει λανσάρει η εταιρεία από το 2021, καθώς και vegan κωδικούς στους οποίους η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη για τα ράφια του εξωτερικού.