Skip to main content

Στις… ράγες τα νέα σχέδια της Alstom στην Ελλάδα

Προς διεκδίκηση έργων σιδηροδρομικών υποδομών μέσω του ΤΑΑ

Στη διεκδίκηση της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, στα τρένα υδρογόνου, στη γραμμή 4 του μετρό, αλλά και στην κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς στο Ηράκλειο της Κρήτης, με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, επικεντρώνει το ενδιαφέρον του για τη νέα χρονιά ο γαλλικός όμιλος Alstom.

Η εταιρεία, όπως ανέφερε ο Managing Director Ελλάδας και Δυτικών Βαλκανίων της Alstom, Σταύρος Βλάχος, έχει επαναφέρει στις συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς, που θα συνδέει το Ηράκλειο της Κρήτης με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Πρόκειται για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου σταθερής τροχιάς, συνδυασμός τραμ και προαστιακού.

Μέσα στην πόλη του Ηρακλείου θα έχει τη μορφή τραμ για χαμηλές ταχύτητες, ενώ εκτός πόλης θα γίνει με τη μορφή προαστιακού, ώστε να αναπτύσσει μεγαλύτερες ταχύτητες.

Ο ίδιος τόνισε πως υπάρχει πρόβλεψη το έργο να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ. Το έργο θα μπορούσε να γίνει είτε με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο χρηματοδοτεί έργα σταθερής τροχιάς, είτε μέσω του προγράμματος για καινοτόμες επενδύσεις στο πλαίσιο «Πρότυπες προτάσεις».

Αναφερόμενος στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ο κ. Βλάχος σημείωσε πως «έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με το δίκτυο του μετρό, το οποίο είναι από τα πιο προηγμένα δίκτυα της Ευρώπης».

Στόχος της Alstom είναι να διεκδικήσει τη συνολική αναβάθμιση και ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ενώ η εταιρεία ολοκληρώνει τη σηματοδότηση και ηλεκτροδότηση της γραμμής Δομοκός-Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, η εταιρεία στοχεύει μέσα στο 2023 σε συμφωνίες που αφορούν:

  • Τα νέα τρένα υδρογόνου που αναμένεται να δημοπρατηθούν από το υπουργείο Υποδομών έως το 2025, στο πλαίσιο αναβάθμισής του σιδηροδρομικού υλικού που ήδη έχει πάρει το «πράσινο φως» της Ε.Ε.
  • Τη γραμμή 4 του μετρό (η Alstom είναι μέλος του σχήματος μαζί με Άβαξ και Ghella), η υλοποίηση της οποίας έχει αρχίσει ήδη, αλλά και τις μελλοντικές επεκτάσεις προς Ίλιον, που αναμένεται να δημοπρατηθούν τους επόμενους μήνες.
  • Τις επεκτάσεις του προαστιακού σιδηρόδρομου προς Ραφήνα και Λαύριο.

Η Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στις μεγαλύτερες κατασκευές συγκοινωνιακών υποδομών στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας και της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, ενώ είναι ο προμηθευτής των 25 τραμ τελευταίας γενιάς Citadis X05.

Από την έντυπη έκδοση