Skip to main content

Προχωρούν τα «Στρατηγεία» για το Μακεδονικό Σήμα

Από την έντυπη έκδοση

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Αντικειμενικά -και κρίνοντας σίγουρα εκ του αποτελέσματος- το Μακεδονικό Σήμα για την κατοχύρωση των μακεδονικών brands, επωνυμιών και προϊόντων των επιχειρήσεων της Μακεδονίας είναι μια πρωτοβουλία που θα έπρεπε να είχε ληφθεί από την ελληνική Πολιτεία από τα μέσα ακόμη της δεκαετίας του 1940, δηλαδή από τη χρήση της συνταγματικής ονομασίας «Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας».

Συντονισμένες προσπάθειες

Εν έτει 2022, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων ΣΕΒΕ, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος του, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να διεκπεραιωθεί σύντομα η γραφειοκρατία για την ολοκλήρωση του σχετικού τρέχοντος διαγωνισμού, που αφορά τη δημιουργία του «Στρατηγείου» του Μακεδονικού Σήματος στη Θεσσαλονίκη και αντίστοιχου χώρου στην Αθήνα, που θα εκδίδουν το Σήμα, και επικοινωνία με τις επιχειρήσεις της Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας για την απόκτηση του Σήματος, ενώ μετά θα ακολουθήσουν δράσεις στο εξωτερικό (συμμετοχή σε Εκθέσεις, καταχωρήσεις σε έντυπα κ.ά.).

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ εκφράζει αισιοδοξία ότι το πολύ σε δυο μήνες θα λειτουργούν τα εν λόγω δύο γραφεία, που θα εδρεύουν στη μεν Θεσσαλονίκη στη ΔΕΘ, στη δε Αθήνα στην πλατεία Κοραή, όπου θα είναι και το «Στρατηγείο» του Μακεδονικού Σήματος, με χώρο έκθεσης των μακεδονικών προϊόντων, διεξαγωγής εκδηλώσεων κ.ά., όπως και αισιοδοξία ότι θα μπορέσει να υπάρξει οργανωμένη σχετική συμμετοχή στη μεγάλη Έκθεση «Fancy Food» στη Νέα Υόρκη στα τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου. Τα Μακεδονικά Σήματα θα ενσωματώνονται από τις μακεδονικές επιχειρήσεις στις συσκευασίες, λογότυπα, επιστολόχαρτα και άλλα στοιχεία επικοινωνίας.

«Macedonia the Great»

Μέχρις στιγμής, όπως επισημαίνει ο κ. Κωνσταντόπουλος, έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία η κατοχύρωση του σήματος «Macedonia the Great» του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος – ΣΕΒΕ στο Γραφείο Διανοητικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) για τα τρία τέταρτα των κατηγοριώνκλάσεων προϊόντων και υπηρεσιών, τις οποίες έχει αιτηθεί ο Σύνδεσμος, και ο μηχανισμός θα ξεκινήσει τη δράση του με αυτά τα δεδομένα, ενώ υπάρχει αισιοδοξία ότι θα κερδηθούν τόσο οι υπάρχουσες ενστάσεις της άλλης πλευράς (γειτονικής χώρας) όσο και η κατοχύρωση των υπόλοιπων κατηγοριών-κλάσεων προϊόντων και υπηρεσιών για το Σήμα.

Το εμπόριο με Β. Μακεδονία

Στο μεταξύ, το διμερές εμπόριο Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας, σύμφωνα με στοιχεία από το πολύ πρόσφατο νέο Ενημερωτικό Δελτίο Οικονομικών, Εμπορικών και Επιχειρηματικών Ειδήσεων για τη γειτονική χώρα από το ελληνικό Γραφείο ΟΕΥ στα Σκόπια, κατέγραψε στο ενδεκάμηνο του 2021 αύξηση 48,7% σε σύγκριση με το ενδεκάμηνο του 2020, ανερχόμενο στα 838,8 εκατ. ευρώ, με τις ελληνικές εξαγωγές προς τη Βόρεια Μακεδονία να καταγράφουν εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 60,9%, η οποία είναι η μεγαλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες που εξάγουν στη γείτονα.

Σημαντικότεροι εμπορικοί εταίροι της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας ήταν στο ενδεκάμηνο του 2021 η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Σερβία, η Ελλάδα και η Κίνα. Στο μεταξύ, το δημόσιο χρέος της γειτονικής χώρας το 2021, όπως επισημαίνεται στο ίδιο Δελτίο του ελληνικού Γραφείου ΟΕΥ, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο Οικονομικών της, διατηρήθηκε σε σταθερό επίπεδο πέρυσι, συγκεκριμένα στο 60,9% έναντι 61% το 2020, αν και είναι αυξημένο κατά περίπου 25% από το 2019 και η κυβέρνηση της χώρας δηλώνει ότι παραμένει δεσμευμένη να το επαναφέρει κάτω από το όριο που θέτει το σχετικό κριτήριο του Μάαστριχτ (60% του ΑΕΠ), ώστε, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Στρατηγικής Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους της Βόρειας Μακεδονίας, το 2026 να μειωθεί τελικά στο 57,7% του ΑΕΠ.