Skip to main content

Νέες επενδυτικές ευκαιρίες ψάχνει εν Ελλάδι η SwitzGroup

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Ζωηρό παραμένει το ενδιαφέρον του ομίλου SwitzGroup, συμφερόντων του επιχειρηματία Taizoon Khorakiwala, για την εγχώρια αγορά, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι συνεχίζει την αναζήτηση ευκαιριών εξαγοράς. 

Μετά το επενδυτικό μπαράζ της διετίας 2017-2019 κατά τη διάρκεια της οποίας ο όμιλος SwitzGroup τοποθετήθηκε στην ελληνική αγορά αποκτώντας ισχυρές συμμετοχές στις εταιρείες Olympic Foods, CSM Hellas Bakery Solution και Κρητών Άρτος, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το κεφάλαιο «εξαγορών» δεν έχει κλείσει για τον Ινδό επιχειρηματία.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος φέρεται να «σκανάρει» συνεχώς την εγχώρια αγορά, αναζητώντας εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων και δη στο κομμάτι της αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής όπου υπάρχει η τεχνογνωσία, προκειμένου να εισχωρήσει ως στρατηγικός επενδυτής. Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες θέλουν τον όμιλο να έχει ήδη στο «μικροσκόπιό» του μία με δύο εταιρείες.

Το «μοντέλο» που ακολουθεί η SwitzGroup αφορά μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε υγιή επιχειρηματικά σχήματα, με στόχο αυτά να αποκτήσουν ηγετική θέση στους τομείς δραστηριοποίησής τους και να επεκταθούν με στοχευμένη ροή κεφαλαίων. 

Νέο εργοστάσιο

Σε ό,τι έχει να κάνει με την τελευταία εξαγορά που αφορά το πλειοψηφικό πακέτο της Κρητών Άρτος, το αναπτυξιακό ενδιαφέρον έχει στραφεί στη νέα κατηγορία προϊόντων κατεψυγμένης ζύμης, στην οποία εισήλθε προ μηνός η εταιρεία.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, από τον περασμένο Σεπτέμβριο λειτουργεί το νέο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων κατεψυγμένης ζύμης, για τη δημιουργία του οποίου διατέθηκαν κεφάλαια ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ αμιγώς για τον μηχανολογικό εξοπλισμό. Τα νέα λανσαρίσματα έχουν ξεκινήσει εδώ και σχεδόν έναν μήνα στο δίκτυο της λιανικής τροφίμων, ενώ αναμένεται η πανελλαδική κάλυψη να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. 

Στόχευση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι σε πρώτη φάση οι ζύμες της Κρητών Άρτος να καταφέρουν να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς 5% σε μια κατηγορία ιδιαίτερα ανταγωνιστική, στην οποία επικρατούν ισχυρά brand names. Ωστόσο, εκτιμάται ότι το ντεμπούτο της εταιρείας στην κατηγορία είναι δυναμικό, καθώς βασικό συστατικό της «συνταγής» αφορά την καινοτόμο σφολιάτα από παξιμάδι σε συνδυασμό με τη χρήση αποκλειστικά εγχώριων και δη κρητικών προϊόντων για τη γέμιση. 
Να σημειωθεί ότι πέρα από το πεδίο της λιανικής, η Κρητών Άρτος επιδιώκει να διευρύνει τη δυναμική της και στο κανάλι του foodservice και εκτιμάται ότι οι κωδικοί της ζύμης ανοίγουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης εντός και εκτός συνόρων.

Εξαγωγές

Ειδικά για το κομμάτι των εξαγωγών, από τη νέα χρονιά αναμένονται να φανούν οι πρώτες «αποδόσεις» της εισόδου του νέου επενδυτή, στην κατεύθυνση της αξιοποίησης της διεθνούς του παρουσία, στην ανάπτυξη συνεργειών σε αγορές του εξωτερικού. 
Σημειώνεται ότι η Κρητών Άρτος μέσα από τη δραστηριότητά της με τα παξιμάδια και τα αλμυρά σνακ έχει καταφέρει να εμφανίσει ήδη σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία αφορά περίπου 12%-15% επί του συνολικού της τζίρου. 
Σχετικά με τη φετινή πορεία που καταγράφει η Κρητών Άρτος, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο εννεάμηνο καταγράφεται ρυθμός ανάπτυξης 15%.

Στο σύνολο της φετινής χρονιάς οι εκτιμήσεις θέλουν τα έσοδα να καταγράφουν αντίστοιχη αύξηση της τάξεως του 12%-15% και διατήρηση της εικόνας της κερδοφορίας στα περσινά επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 5,5 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 959 χιλ. ευρώ.