Skip to main content

JEEP AVENGER κέρδισε την Ευρώπη

Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2023 μπήκε δυναμικά στις αγορές με διαβατήριο την παράδοση και σφραγίδα την εξέλιξη στη νέα εποχή της αυτοκίνησης

TO AVENGER έκανε το ντεμπούτο του στις αγορές στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του και στη θερμική, ενώ αναμένεται να κλείσει η γκάμα με μια ακόμα ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα, με την ονομασία e-Hybrid. Χρησιμοποιώντας ένα πολύ εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, η νέα έκδοση του μικρού Jeep
θα προσφέρει τον απόλυτο συνδυασμό άνεσης και απόδοσης. Το σύστημα e-Hybrid συνθέτουν ένας τούρμπο κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα 1,2
lt και ισχύ 100 ίππων, μια μπαταρία ιόντων λιθίου υπό τάση 48V, ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις και ένας ηλεκτρικός
κινητήρας με 21 kW και 55 Nm που φιλοξενείται στο κιβώτιο, μαζί με το inverter και την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του υβριδικού πακέτου. Να
σημειωθεί ότι το αυτόματο κιβώτιο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Avenger e-Hybrid και έχει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles
που βρίσκονται στο τιμόνι.
Τα οφέλη του υβριδικού Εν προκειμένω, ο θερμικός κινητήρας επωφελείται επίσης από μια μίζα-εναλλάκτη (BSG) και λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας. Όπως και τα υπόλοιπα e-Hybrid μοντέλα της Jeep, το Renegade και το Compass, το ήπια υβριδικό Avenger θα μπορεί να ξεκινάει, να παρκάρει και να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μέχρι 1 χλμ. με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Έτσι, θα επιτυγχάνει πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα και 15% χαμηλότερες εκπομπές CO2 συγκριτικά με έναν συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το Jeep Avenger e-Hybrid εκπέμπει από 111 έως 114 γρ. CO2/χλμ. (είναι υπό τελική έγκριση), ενώ η μέση κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. – εξαιρετικές τιμές και οι δύο για την κατηγορία.

Η συνολική απόδοση είναι 100 ίπποι και 205 Nm, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να υποβοηθά προς όφελος της ζωντανής επιτάχυνσης, της άμεσης απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού και της οικονομίας καυσίμου. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και το σύστημα έχει εξελιχθεί προκειμένου η μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία να μη γίνεται καν αντιληπτή, παρά μόνο από τις ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Με τον νέο ήπια υβριδικό κινητήρα το Jeep Avenger θα είναι διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού Longitude, Altitude και Summit, ενώ τα συστήματα
Selec-Terrain και Hill Descent Control θα περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό και των τριών. Παράλληλα, λανσάρονται και νέα στοιχεία εξοπλισμού για το μοντέλο, όπως η ανοιγόμενη ηλιοροφή Open-Air Sky Roof, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού με λειτουργία μασάζ καθώς και τα πακέτα συνδεσιμότητας Connect ONE και Connect PLUS. Το Avenger, γενικά, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ένα μοντέλο που διαθέτει το DNA ενός
πραγματικού Jeep και ταυτόχρονα έχει συμπαγείς διαστάσεις ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες των Ευρωπαίων πελατών, γεγονός που επιβεβαιώνεται
και από την κατάκτηση του πανευρωπαϊκού τίτλου «Car Of The Year» για το 2023. Να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός του στηρίχθηκε σε τρεις βασικούς
πυλώνες, τη λειτουργικότητα, την τεχνολογία και τις ικανότητες κίνησης σε κάθε έδαφος. Τα περιμετρικά προστατευτικά και οι ποδιές εμπρός και πίσω είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά προστασίας του αμαξώματος που διαθέτει. Εσωτερικά, το νέο Avenger προσφέρει άνεση και ευρυχωρία, χώρους για 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους, 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων και τετραγωνισμένο χώρο αποσκευών, με όγκο 350 λτ. και άνοιγμα 1 μέτρου, που εξασφαλίζει εύκολη φόρτωση.

Στον τομέα της τεχνολογίας, το μοντέλο διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του. Στο ταμπλό εντυπωσιάζουν, τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10,25’’, όσο και η οθόνη του συστήματος infotainment, επίσης των 10,25’’, που παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με τη χρήση των εφαρμογών Android Auto & Apple Car play.
Το Avenger είναι εξοπλισμένο με πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης όπως: Διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομο σύστημα
πέδησης έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση οδικής σήμανσης, cruise control, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση πάρκινγκ, έλεγχο τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Ηλεκτρικό με αξιώσεις
Στον τομέα των ικανοτήτων, το Avenger είναι ένα γνήσιο τέκνο της Jeep, και αυτό τα λέει όλα. Διαθέτει γωνία ράμπας 20ο, γωνία προσέγγισης και αποχώρησης 20ο και 32ο αντίστοιχα και απόσταση από το έδαφος 200+χλστ. Διαθέτει επίσης στον βασικό εξοπλισμό σύστημα «select terrain» που προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής 6 διαφορετικών προγραμμάτων κίνησης: ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD και SNOW, εξασφαλίζοντας έτσι σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες κίνησης ανεξάρτητα από το οδόστρωμα και τις συνθήκες που επικρατούν.
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όπως την πρωτογνωρίσαμε, περιλαμβάνει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων (115Kw) με μέγιστη ροπή 256Nm, μία μπαταρία χωρητικότητας 54KWh, υψηλής τάσεως λειτουργίας 400volt, που εξασφαλίζει στο Avenger αυτονομία (πραγματική) 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες και έως 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες (βάσει πρωτοκόλλου WLTP). Περιλαμβάνει από τη βασική έκδοση ενσωματωμένο φορτιστή τριφασικού ρεύματος ισχύος 11kw, και δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος μέχρι 100Kw. Σε αυτή την περίπτωση, το Jeep Avenger μπορεί να πάρει 30 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 3 λεπτά.