Skip to main content

BMW 5 Εμβληματική

Για 1η φορά και ηλεκτρική

ΛΙΓΑ είναι τα σεντάν στην ιστορία των αυτοκινήτων που μπορούν να υπερηφανευθούν για τον σπορ χαρακτήρα τους. Και ένα από αυτά τα -πολύ- λίγα είναι αναμφίβολα η διαχρονικά δημοφιλής «πεντάρα» BMW, που τώρα, εντελώς ολοκαίνουργια στην όγδοη κατά σειρά γενιά της και ακριβώς 50 χρόνια από την έναρξη της παραγωγής του μοντέλου στο εργοστάσιο του Dingolfing στη Γερμανία, βρίσκεται και πάλι ενώπιον του απαιτητικού αγοραστή για να διεκδικήσει την προτίμησή του.
Και με ποιον τρόπο το κάνει αυτό; Με πολλούς! Στα επίσημα κείμενα της BMW θα δείτε να γίνεται λόγος για το «πιο επιτυχημένο business sedan στον
κόσμο». Ενδεχομένως ο όρος sport sedan να ήταν προτιμότερος, ωστόσο η ουσία είναι ότι έχουμε να κάνουμε με μια παρουσία στον χώρο της αυτοκίνησης που ανέκαθεν χαρακτηριζόταν από υψηλή ποιότητα, προηγμένη τεχνολογία, πολυτέλεια και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Και που σήμερα έρχεται να αποδείξει ότι βρίσκεται για άλλη μια φορά στην εμπροσθοφυλακή των τεσσάρων τροχών, φροντίζοντας να είναι διαθέσιμη σε μια γκάμα στην οποία βρίσκουμε και βενζινοκίνητες, και plug-in Hybrid, αλλά και diesel εκδόσεις -με τις τελευταίες να δίνουν το «παρών» σε πείσμα όσων βιάζονται να ξεμπερδέψουν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και ιδιαίτερα με τους πετρελαιοκινητήρες-, ενώ παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία της, προσφέρεται και ως ηλεκτρική «i5», και μάλιστα σε δύο επίπεδα/ισχύος αυτονομίας. Σημειώστε δε ότι οι «θερμικές» εκδόσεις χρησιμοποιούν ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.
Είναι, λοιπόν, η καινούργια BMW Σειρά 5 ένα «πολυενεργειακό» αυτοκίνητο που περισσότερο ή λιγότερο «εξηλεκτρισμένο» απαντά στα ζητούμενα και του παρόντος και του μέλλοντος, προσφέροντας εκδόσεις που καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα ισχύος (από 208 έως 601 ίππους) και δίνοντας τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει τη δική του «πεντάρα», με εκείνο το σύστημα κίνησης που ταιριάζει καλύτερα στις δικές του ανάγκες.
Ομολογουμένως οι εντυπωσιακά αθόρυβες επιδόσεις τής πλήρως ηλεκτρικής BMW i5 είναι γοητευτικές. Με 0-100 km/h σε 6,0” για την «μικρή» πισωκίνητη i5 eDrive40 των 250 kW/340 hp και μόλις 3,8” για την τετρακίνητη i5 M60 xDrive των 442 kW/601 hp, η οποία μπαίνει χωρίς αμφιβολία στα χωράφια των supercars, είναι βέβαιο πως όποιος ζητά αδρεναλίνη θα την έχει – και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Σημειώστε δε ότι καθώς τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τη νέα μπαταρία 81,2 kWh 5ης γενιάς της BMW, η προσφερόμενη αυτονομία φτάνει έως τα 582 χιλιόμετρα στην περίπτωση της eDrive40 και έως τα 516 χιλιόμετρα στην περίπτωση της M60, κάτι που σημαίνει ότι οδηγώντας μια i5 μπορείς όχι μόνο
να απολαμβάνεις τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τις μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, αλλά και να πραγματοποιείς μεγάλα ταξίδια άφοβα.
Από την άλλη μεριά τώρα, αυτοκίνητα όπως η πετρελαιοκίνητη 520d ή η βενζινοκίνητη 520i είναι η απάντηση στις ανάγκες του σήμερα, με την πρώτη να
είναι μια ιδανική επιλογή για ταξίδια και τη δεύτερη να απαντά ίσως καλύτερα στην αστική/περιαστική χρήση. Αξίζει δε να πούμε ότι στην περίπτωση της
520d, ενώ βλέπουμε την κατανάλωση να βυθίζεται στα επίπεδα των 5,1 lit./100 km το αυτοκίνητο είναι ικανό να πραγματοποιεί τη γνωστή επιτάχυνση των
0-100 km/h σε μόλις 7,3”! Η ουσία, πάντως, είναι πως και στις δύο περιπτώσεις η εξαιρετική ηχομόνωση σε συνδυασμό με τις αρετές της ανάρτησης εγγυώνται εξαιρετικά πολιτισμένες μετακινήσεις.

Περνώντας στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 5 συναντάς ένα cockpit που αναμφίβολα σε προϊδεάζει για την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει -σε
όλα τα επίπεδα- το νέο μοντέλο, διαθέτοντας όμως σημαντικά μειωμένο αριθμό κουμπιών και πάσης φύσεως χειριστηρίων σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Κάτι που επιτυγχάνεται με τη διευρυμένη ψηφιοποίηση των λειτουργιών. Ενώ αυτό που η BMW ονομάζει «Curved Display» επαναπροσδιορίζει την έννοια του ταμπλό, που είναι προσανατολισμένο στον οδηγό. Εδώ, το πλήρως ψηφιακό σύστημα απεικόνισης αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3” και μια οθόνη αφής/infotainment 14,9”, υψηλής ανάλυσης. Το τιμόνι έχει επανασχεδιαστεί, με πεπλατυσμένο κάτω τμήμα και απτική ανάδραση στα πάνελ ελέγχου, όπως και ο επιλογέας του κιβωτίου.
Στην ευρωπαϊκή αγορά, το λανσάρισμα της ολοκαίνουργιας Σειράς 5 έχει ήδη ξεκινήσει με τις τετρακύλινδρες BMW 520i Sedan (153 kW/208 hp), BMW
520d Sedan & 520d xDrive Sedan (145 kW/197 hp), ενώ η γκάμα του μοντέλου θα συμπληρωθεί την άνοιξη του 2024 με δύο τελευταίας γενιάς plug-in
hybrid εκδόσεις. Ένας νέος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας diesel θα είναι διαθέσιμος για την BMW Σειρά 5 Sedan από το 2024, ενώ ακόμα μία τετρακίνητη παραλλαγή της BMW i5 θα ακολουθήσει επίσης μέσα στη νέα χρονιά. Την άνοιξη του 2024 θα κάνει την εμφάνισή της και η στέισον έκδοση του μοντέλου BMW 5 Touring.