Skip to main content

Renault MORPHOZ: Λύσεις προσαρμοστικότητας

Μπορεί η Έκθεση της Γενεύης να ακυρώθηκε λόγω κορωνοϊού, ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρεί και παρουσιάζει, αποσπασματικά, τις οραματικές προτάσεις της, με έμφαση φυσικά στην ηλεκτροκίνηση. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις αυτής της περιόδου είναι το φουτουριστικό όχημα που αντιπροσωπεύει το όραμα της Renault, σε ότι αφορά την προσωπική και την κοινόχρηστη ηλεκτροκίνηση, από το 2025 και μετά. Ονομάζεται MORPHOZ και βασίζεται στην νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα της Συμμαχίας με τον κωδικό CMF-EV. Πρόκειται για μία πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα που προσφέρει ποικίλες δυνατότητες διαμόρφωσης όχι μόνο ως προς τους κινητήρες, την ισχύ και την αυτονομία, αλλά και στον τομέα των επιλογών από το χρήστη, ακόμα και του χώρου αποσκευών.

Όπως μας λένε οι δημιουργοί του, το συγκεκριμένο concept car θα σας κάνει σινιάλο όταν το πλησιάσετε. Θα σας αναγνωρίσει καλωσορίζοντάς σας! Στο εσωτερικό του βρίσκεστε μέσα σε ένα ευφυές, σπονδυλωτό όχημα που ξεπερνά κάθε όριο. Ένα ξεχωριστό μοντέλο που προσαρμόζεται σε κάθε είδους χρήση, είτε πρόκειται για μια σύντομη, καθημερινή διαδρομή προς το γραφείο, είτε για μια βόλτα στα μαγαζιά, ή για κάποιο μεγάλο ταξίδι. Ένα προσωπικό όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλους, όταν δεν το χρησιμοποιείτε εσείς. Ένα όχημα σχεδιασμένο για να ταιριάζει σε διάφορα οικοσυστήματα και για να προωθεί την έννοια της αλληλεπίδρασης. Ένα αυτόνομο όχημα για να το οδηγείτε εσείς ή να σας οδηγούν.

Πιστό στο DNA της μάρκας, το πρωτότυπο MORPHOZ αντικατοπτρίζει, λένε οι ιθύνοντες της Renault, την «Οικογένεια», ένα από τα «πέταλα» του «λουλουδιού» της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Renault, με την ονομασία ‘Life Flower’(«το Λουλούδι της Ζωής»), η οποία βασίζεται στις διάφορες φάσεις της ζωής ενός ατόμου. Ωστόσο, δεν είναι απλά μία πειραματική πρόταση αυτοκίνησης. Είναι το design, οι λεπτομέρειες και η εμφάνιση του εσωτερικού του, που αναδεικνύουν τη φιλοσοφία της οικογένειας των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault για τα χρόνια που έρχονται.

Η βασική επιφύλαξη στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει η αυτονομία. Εντούτοις, το επιχείρημα ότι η ηλεκτροκίνηση έχει τόσους περιορισμούς, σύντομα θα καταρριφθεί, με το πρωτότυπο Renault MORPHOZ να αποτελεί σήμερα την πιο τρανή απόδειξη για τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων (EV).

«Γεμάτο τολμηρές λύσεις προσαρμοστικότητας, καινοτόμο στο σχεδιασμό του, ανθρωποκεντρικό αναφορικά με την ικανότητά του να εξυπηρετεί το διαμοιρασμό και την ανταλλαγή, δηλαδή την κοινόχρηστη αυτοκίνηση, το πρωτότυπο MORPHOZ ενσωματώνει τέλεια τη νέα LIVINGTECHΤΜ σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault. Η τεχνολογία σε όλες τις μορφές της, από το σχεδιασμό και τις ευφυείς τεχνολογίες του αμαξώματος, μέχρι τη συνδεσιμότητα και τον σχεδιασμό του εσωτερικού, προσφέρει μία νέα ταξιδιωτική εμπειρία για όλους του επιβάτες. Τόσο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, όσο και για τις βόλτες του Σαββατοκύριακου ή τα ταξίδια. Το πρωτότυπο MORPHOZ είναι μια εμπειρία που αξίζει να ζήσεις.» Αυτά σημειώνει ο Laurens van den Acker, EVP, Επικεφαλής Εταιρικού Σχεδιασμού του Ομίλου Renault, ενώ, ο Gilles Normand, SVP, Υπεύθυνος Ηλεκτρικών Οχημάτων & Υπηρεσιών Μετακίνησης του Ομίλου, προσθέτει ότι: «Το MORPHOZ είναι ο εκπρόσωπος των μελλοντικών ηλεκτρικών μας μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Η σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-EV βελτιστοποιεί τις ηλεκτρικές επιδόσεις του οχήματος, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο με τους 4 τροχούς που είναι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος, ανοίγουν νέους δρόμους στον εντυπωσιακό σχεδιασμό και την μεγάλη ευρυχωρία».

Eιδικός στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, το Groupe Renault βελτιώνει συνεχώς τα τελευταία 10 χρόνια την αυτονομία και την ισχύ του βασικού της μοντέλου, του ZOE, καθιστώντας το ακόμα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό. Ταυτόχρονα, έχει εξελίξει το αμιγώς ηλεκτρικό Twingo Z.E., το οποίο διαθέτει αυτονομία ικανή για χρήση στην πόλη. Η σειρά των ηλεκτρικών μοντέλων περιλαμβάνει επίσης το Renault City K-ZE, ένα μικρό SUV πόλης που κυκλοφορεί στην αγορά της Κίνας και τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Στα πλαίσια του οράματος της βιώσιμης αυτοκίνησης για όλους, το Groupe Renault προτίθεται να προσφέρει τα μοντέλα του σε διάφορες επιλογές μεγέθους, βάρους, ισχύος και αυτονομίας, προσαρμοσμένα σε κάθε χρήση, δίνοντας δυνατότητα στον πελάτη να ικανοποιήσει κάθε του ανάγκη χωρίς περιορισμούς, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.

Ο στόχος αυτός καθίσταται ολοένα και πιο σημαντικός, γεγονός που αποδεικνύεται από το πρωτότυπο MORPHOZ, το οποίο δεν είναι απλά μία πειραματική πρόταση. Αποτελεί μία πρόγευση των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της γκάμας της Renault. Μοντέλα που θα εφοδιάζονται με μπαταρίες διαφορετικής ισχύος. Μοντέλα που θα ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες ώστε να προσφέρουν βέλτιστη αποδοτικότητα της μπαταρίας τους, αλλά και του κινητήρα τους. Μοντέλα που θα εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο τη δομή και τις βελτιωμένες δυνατότητες των συστημάτων επαναφόρτισης. Μοντέλα που θα εξοπλίζονται με συστήματα δικτυωμένων υπηρεσιών, ώστε να προσφέρουν άριστες συνθήκες ταξιδιού και φόρτισης.

Το μεσοπρόθεσμο όραμα της ηλεκτροκίνησης και τα μελλοντικά οχήματα της γκάμας της Renault που θα παρέχουν αυτό το είδος κίνησης, δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν χωρίς μία τεχνολογική βάση σχεδιασμένη αποκλειστικά για αυτό το σκοπό. Το Renault MORPHOZ χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σπονδυλωτή πλατφόρμα, που ονομάζεται CMF-EV.

Όπως και η πλατφόρμα CMF-B η οποία παρουσιάστηκε τον περασμένο χρόνο στο Clio και χρησιμοποιείται και από το νέο Captur, έτσι και η CMF-EV πλατφόρμα εξελίχθηκε από τη Συμμαχία. Μας δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε, να προσαρμόσουμε και να τελειοποιήσουμε με βάση αυτή, ένα ηλεκτρικό όχημα, ακόμα πιο εύκολα από ότι θα συνέβαινε με μία πλατφόρμα σχεδιασμένη για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως (ΜΕΚ), ή για υβριδικά μοντέλα.

Από στιλιστική άποψη: η εξαιρετικά πρωτοποριακή αρχιτεκτονική της πλατφόρμας αυτής επιτρέπει τη ύπαρξη ενός μεγάλου μεταξονίου με τους τροχούς τοποθετημένους στις 4 γωνίες του αμαξώματος, προβόλους περιορισμένων διαστάσεων και εντελώς επίπεδο πάτωμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική τροποποίηση των φυσικών αναλογιών και την εξαιρετικά εντυπωσιακή εμφάνιση. Χάρη στην αναβαθμισμένη μπαταρία, η πλατφόρμα CMF-EV μας δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάζουμε αυτοκίνητα πολύ πιο κοντά στο έδαφος, με χαμηλότερη οροφή και, το πιο σημαντικό, με βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Το κοντό καπό, εξασφαλίζει μεγαλύτερο και πιο εκλεπτυσμένο περιβάλλον για τους επιβάτες!

Ως προς τη δυναμική οδήγηση, αυτή είναι βελτιωμένη χάρη στο σασί και τη δομή που έχει βελτιστοποιηθεί για ηλεκτρικό όχημα, καθώς εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα, στο πίσω μέρος.

Τέλος, σε ότι αφορά στην εμπειρία στο εσωτερικό και την εσωτερική διάταξη: Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως, και μπορεί να τοποθετηθεί στην ιδανική θέση, όπως στην πλατφόρμα CMF-EV, το ταμπλό μπορεί να βελτιωθεί και να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να ελευθερωθεί χώρος αποθήκευσης και ο χώρος για τους επιβάτες – ειδικά για τα γόνατα των πίσω. Η απουσία του τούνελ μετάδοσης καθιστά εφικτή την υιοθέτηση ενός εντελώς επίπεδου πατώματος, που εξασφαλίζει ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια. Χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις τα ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι πλέον σε θέση να προσφέρουν μια εμπειρία διαβίωσης στο εσωτερικό, που μέχρι σήμερα συναντούσε κανείς μόνο σε μοντέλα πολύ μεγαλύτερων και ακριβότερων κατηγοριών.