Skip to main content

Lexus LBX: Μικρό με υψηλούς στόχους

Παραγγελίες από Οκτώβριο, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές

H Lexus «βλέπει», πλέον, ένα πιο νεανικό κοινό με το μικρότερο έως τώρα μοντέλο της, το LBX. Ένα Hybrid Electric, που επιθυμεί να τον καταστήσει μοντέλο-ορόσημο, καταρρίπτοντας την παραδοσιακή ιεραρχία στον τομέα της πολυτέλειας. Με αυτό επιδιώκει  να αλλάξει τα δεδομένα για τη μάρκα στην Ευρώπη.

Το LBX σημαίνει Lexus Breakthrough Crossover και πρόκειται για ένα compact SUV που θα επεκτείνει την απήχηση της μάρκας Lexus σε νέες κατηγορίες της αγοράς. Ασπάζεται δε την ιαπωνική έκφραση Omotenashi που περιγράφει τις έννοιες της φιλοξενίας και της προσοχής.

Οι παραγγελίες θα αρχίσουν από τον Οκτώβριο, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές. Οι μέσες τιμές συναλλαγών αναμένεται να κυμαίνονται από 35.000 έως 37.000 ευρώ, στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, ανέφεραν στελέχη της Lexus. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2024. Η Ευρώπη αναμένεται να λαμβάνει περίπου 2.000 LBX το μήνα από ένα μηνιαίο σύνολο 3.500 μονάδων, δήλωσε ο πρόεδρος της Lexus International, Τακάσι Γουατανάμπε.

Περίπου, 1.200 μονάδες το μήνα θα πωλούνται στην Ιαπωνία, όπου θα κατασκευαστεί το LBX, με τις υπόλοιπες 300 να προορίζονται κυρίως για την Αυστραλία και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η Lexus δεν σχεδιάζει, πάντως, να πουλήσει το LBX στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πιο αναλυτικά, το LBX βασίζεται στην αρχιτεκτονική TNGA-B της Toyota, που χρησιμοποιείται επίσης από το (μικρό) crossover Yaris Cross, αλλά με εκτεταμένες τροποποιήσεις μετά από ένα πραγματικό άλμα στη σχεδιαστική του προσέγγιση.

Το LBX θα προσφέρεται στην Ευρώπη, μόνο με έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 136 ίππων σε συνδυασμό με ηλεκτρονικό κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων ταχυτήτων (eCVT). Το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει μπαταρία 2 κιλοβατωρών.  Η Lexus ανακοίνωσε πολύ λίγα στοιχεία απόδοσης ή κατανάλωσης καυσίμου. Αν και είπε ότι το μικρό SUV θα επιταχύνεται από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα.

Είναι κατά βάση προσθιοκίνητο, ενώ -όπως και στο Yaris Cross- ένας δεύτερος μικρός ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προστεθεί στον άξονα για να αυξήσει την πρόσφυση δίνοντας κίνηση πίσω, σε ολισθηρές επιφάνειες. Διαθέτει μια σειρά από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και έχει περισσότερο οριζόντιο παρά κάθετο εύρος επιπέδων εξοπλισμού.

Κανονικά, ξεκινούν με ένα βασικό, με τα ανώτερα επίπεδα να προσθέτουν χαρακτηριστικά και κόστος. Τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού του LBX – Elegant, Relax, Emotion και Cool – έχουν μόνο μικρές διαφορές στην τιμή, κυρίως λόγω των διαφορετικών υλικών που χρησιμοποιούνται για το εσωτερικό φινίρισμα.

Οι πιθανοί συνδυασμοί τεσσάρων υλικών στα καθίσματα τεσσάρων χρωμάτων ζωνών ασφαλείας, 15 χρωμάτων ραφής καθισμάτων και δύο στιλ ραφών στις επενδύσεις των θυρών -με εννέα μονόχρωμα και επτά δίχρωμα εξωτερικά χρώματα- οδηγούν το LBX σε ένα επίπεδο πολλαπλών προσαρμογών που δεν απαντώνται σε τέτοιο εύρος σε μικρά οχήματα.

Αναμένεται ότι το LBX θα προσθέσει περίπου 25.000 μονάδες στις πωλήσεις της Lexus στην Ευρώπη το επόμενο έτος, περίπου περισσότερο από το ένα τρίτο των 70.000 μονάδων που αναμένεται να πουλήσει φέτος, η μάρκα.